Scrolltop arrow icon
TR
TR flag icon
Mobile close icon
Paylaş
a Haydi oynayalım! Çocuklarla İngilizce öğrenmede oyunlar
Oyunlar
Star icon
06.09.2021
Time icon 12 min
Comment icon 0 yorum
Heart icon 0 beğeni

Haydi oynayalım! Çocuklarla İngilizce öğrenmede oyunlar

İçindekiler

Hem yetişkinler hem de çocuklar oynamayı sever. Neden? Her şey kolay. Oyuna katılım, etkinliğe gerçek bir ilgi uyandırır. Oyunu kazanmak bir başarı durumu yaratır ve mutluluk hormonu olan dopamin üretimini teşvik eder. Oyunun yarattığı gerçeklik, günlük sorunlardan uzaklaşmaya yardımcı olur. Her oyunun, kabul edildiğinde ve takip edildiğinde beynin tüm sorunlarını unutmasını sağlayan kendi kuralları vardır. Oyunlar, dikkat, hafıza, yaratıcı düşünme ve etkileşim becerilerinin gelişimini destekleyen taktikler ve stratejiler gerektirir.

Bu nedenle oyun uzun zamandır her yaştan öğrenciye İngilizce öğretiminde en başarılı araçlardan biri olmuştur ve çocuklara İngilizce öğretirken oyun hem bir öğrenme biçimi, hem bir amaç hem de bir araçtır. Her şeyden önce bunun nedeni, oyunun okul öncesi çocukların ana faaliyeti olması ve ilkokul çağı boyunca ana faaliyetlerden biri olmaya devam etmesidir. Oyun sayesinde çocuklar kendilerini ve çevrelerindeki tüm dünyayı öğrenirler.

Ana dilde konuşma, oyun yoluyla gelişir. Aynı şey sosyalleşme becerileri için de geçerlidir – oyun oynarken çocuklar birbirleriyle iletişim kurmayı, müzakere etmeyi, paylaşmayı, uzlaşmayı vb. öğrenirler. Ayrıca oyunlar çocukların sosyal rollerini geliştirmelerine ve görgü kurallarını öğrenmelerine yardımcı olur. Bir çocuğun ilk başarı duygusunu, kaybetmeyi ve deneyimlemeyi öğrenmesi oyunun seyri içindedir.

Annemle evde: İngilizce oynayabilir miyiz?

Yabancı dil öğrenme sürecine gelince, sınıfta kullanılan oyunların sayısı kural olarak öğrencilerin yaşına bağlıdır.

Çok küçük yaştaki öğrenciler için İngilizce dersleri tamamen bir oyun olarak düzenlenmiştir. Çocuklar dili öğrenmezler, oynarlar. Bir noktada, ana dil basitçe İngilizce ile değiştirilir. İngilizce konuşmak için belirli saatler ayırmanız faydalı olacaktır. Bunu her gün tekrarlarsanız, beyin bu tür aktiviteleri rutin anlar olarak görmeye başlayacak ve otomatik olarak açılacaktır. Çocuğunuzla en sevdiği oyuncakları kullanarak oynayın, ancak yalnızca İngilizce konuşmalısınız!

Küçük okul öncesi çocuklar için İngilizce oyunlar

Okul öncesi çağda, bir yabancı dil öğrenmek ana dilin yasalarını takip eder, bu nedenle başarının anahtarı mümkün olduğunca fazla iletişim kurmaktır. Ayrıca, daha küçük okul öncesi çağındaki çocuklar aynı durumları birçok kez canlandırmayı severler. Çoğu zaman, bunlar sadece hayatta yaşadıkları durumlardır. Çocuklar yetişkinleri taklit eder ve iletişimlerini taklit etmeye çalışırlar, ancak bunu en sevdikleri oyuncak ayılar, bebekler, arabalar, robotlar ile yaparlar. Ve elbette, anneleri veya babaları oyunlarına dahil olduğunda buna bayılırlar. İşi zevkle karıştırın – bırakın çocuğunuz sizinle eğlensin ama siz sadece İngilizce konuşmalısınız. İngilizce evler, kuleler, garajlar inşa edin, bebekleri ve tavşanları İngilizce besleyin ve uyutun, trenle, uçakla seyahat edin, vb. – her zaman İngilizce! Kısacası – İngilizce oynayın!

Ayrıca her türlü eğitici oyun, çocukla İngilizce dersleri için uygundur. Ana dillerinde olduğu gibi, bu oyunlar da bir çocuğun genel gelişimine yöneliktir – renkleri, sayıları, hayvanları, hafızayı, dikkati, ince motor becerileri vb. ezberlemek. Ana dillerinde ezberlenmesi amaçlanan her şey, çocuklar için kullanılabilir.

Daha büyük okul öncesi çocuklar için İngilizce oyunlar

Daha büyük okul öncesi çağında, çocuğun hayatı aktif olarak ebeveynlerle de oynanabilen çeşitli tahta ve aktif oyunları içerir. Burada İngilizce konuşmak için harika fırsatı kaçırmayın.

Çocukken, teknolojik cihazlar yokken hangi aktif oyunları oynamaktan keyif aldığınızı hatırlayın. Top oyunlarını (örneğin, Yakartop), Saklambaç, Sıcak-Soğuk ve diğer birçok oyunu minimum çabayla İngilizce olarak kolayca oynayabilir, böylece İngilizcede doğal iletişim için durumlar yaratabilirsiniz.

Aynısı masa oyunları için de geçerlidir. Snakes and Ladders, Domino, Bingo, Hafıza, Dobble, Barabashka, Uno gibi oyunlar yeni kelimeleri ezberlemek ve pratik yapmak için idealdir. Oyun sırasında kurulan iletişim, çocukların İngilizce etkileşimden ziyade gerçek hayattaki becerilerini geliştirecektir.

Okul çocukları için İngilizce oyunlar

Okul öncesi çağda ve özellikle erken yaşta, oyunlar, her şeyden önce dil ortamına yakın koşullar yaratarak her türlü hafıza ve duyguların kullanımı yoluyla istemsiz İngilizce öğrenimini teşvik etmek için kullanılır, yüz ifadeleri, jestler vb. Bunun yerine, ilkokul çağında, çocuklar oyun aktivitelerine ek olarak başka bir aktiviteye de sahiptir: eğitici aktivite. Okulda, bilişsel yeteneklerin aktif gelişimi boyunca, çocuklar oyun sırasında öğrendiklerini yavaş yavaş anlamaya başlarlar. Okuma ve yazma sözlü iletişim biçimlerine eklenir. Bilgi sadece işitsel ve görsel imgeler yoluyla değil, aynı zamanda şemalar ve tablolar halinde sistematize edilmiş soyut yazılı kodlar aracılığıyla da alınır. Çocuğun beyni yeni bir biliş düzeyine göre yeniden düzenlenir ve alınan tüm bilgileri analiz etmek ve sentezlemek için ilk olarak en basit yetenekler oluşmaya ve gelişmeye başlar.

Bu noktada sadece İngilizce oyun oynamanın ve çocuklarla İngilizce iletişim kurmanın yanı sıra daha önce edinilen tecrübeyi düzeltmeye yönelik özel eğitici oyunların, rehberli ezberlemenin ve dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik oyunların eklenmesinde fayda var. Bu tür oyunlar hem fiziksel oyunlar hem de masa oyunları olabilir. Amaç, dil yeterliliği için sağlam bir temel oluşturmak ve güçlü bir dil çerçevesi oluşturmaktır.

İlkokul öğrencileri için eğitici sözcüksel ve dilbilgisi oyunları, konuşmada kullanılan en temel dilbilgisi yapılarını oyun sırasında çoklu tekrarlar yoluyla harekete geçirmeye dayanır. Dilbilgisi oyunları ile sıkıcı alıştırmalar ve görevler arasındaki fark, çocuğun oyun sürecine dikkat etmesi ve dilin dil uğruna değil, katılım ve kazanmak için kullanılmasıdır. Bu tür oyunların birkaç türü vardır.

Taklit oyunları

Bu oyunlar, İngilizce öğrenmeye yeni başlayan çocuklar tarafından sevilir. “Ebe”, kartta ne çizildiğini göstermelidir. Diğerleri soru sorarak ne gösterdiğini tahmin etmek zorundadır. İlk tahmin eden, yani her şeyi İngilizce olarak doğru söyleyen, “Ebe” olur yani “Bugün nasılsın? – Aç mısın?”, “Nesin – kedi misin?”, “Ne yapıyorsun – uyuyor musun?” gibi sorular kullanılır. Daha “gelişmiş” bir seçenek ise 3. Tekil kişi kullanmaktır. Bütün yapıları kullanmak önemlidir. İlk başta kolay olmayacak, ancak çocuklar bir şeyleri hızlı bir şekilde hatırlayacak ve düzenli bir tekrar verildiğinde, gerekli ifadeler “otomatik olarak” söylenecektir.

Çizim oyunları

İlk tür, öğretmenin öğrenilen konuları pekiştirmek veya ortaya çıkarmak için kullandığı oyun görevleridir. Bu tür oyunlar, çocuklar için çok fazla yaratıcılık gerektirir. En iyi örnek, bir çocuğun tahtaya gittiği, bir güneş/bulut/şimşek çizdiği ve bir soru sorduğu “Bugün hava nasıl” gibi oyunlardır. Diğerleri cevap vermek zorundadır: Güneşli/yağmurlu/fırtınalı, vb.

Bir diğer favori varyasyon, vücut kısımlarını, tekil-çoğul formları, gramer yapısını “O var…” revize edebileceğiniz bir Canavar çizmektir. Kurallar basittir – ilk öğrenci canavarın bir kafasını veya kafalarını çizer ve sonra Herkes sırayla tahtaya gider, çizer ve resme vücudun hangi bölümünü eklediğini söyler.

“Var / Varlar” yapısını, herkesin odayı herhangi bir mobilya ve “Ev” sözlüğü ile ilgili diğer eşyalarla doldurabileceği “İnanılmaz Ev” veya “Mucize Oda” adlı bir çizim oyununu da kullanabilirsiniz.

Sayılabilen ve sayılamayan isimler da, sanal bir salata veya pizza pişirirken ve buzdolabına yiyecek koyarken uygulanabilir.

Bu tür oyunlar hemen hemen her konu için kullanılabilir ve bir tahta yerine bir parça kağıt veya defter kullanabilirsiniz. Basit olmalarına rağmen, bu oyunlar yüksek eğitim potansiyeline sahiptir ve çocuklar onları sever.

Saklambaç

Bu oyunlar, soru sormak ve tekrar etmeyi istemek için pratik yapmak için iyidir. Bu soruları bir nedenden dolayı sormak için bazı “arama” etkinlikleri ekleriz. Örneğin masanın üzerine renkli kalıplar koyuyoruz, birinin altına lastik bir top saklıyoruz ve bir öğrenciden topun nerede olduğunu tahmin etmesini istiyoruz. Bir öğrenci “Top mavi kutunun altında mı?” diye bir soru sorarsa, kalıbı kaldırma ve doğru olup olmadığını öğrenme hakkı vardır. Topun yerini tahmin eden “ebe” olur ve topu saklar. Oyunun daha karmaşık bir versiyonunu sunabilirsiniz – kalıplar yerine ilgili resimlere sahip kartları kullanın ve bir topu jetonla değiştirin. Resimler odaları veya mobilyaları gösterebilir ve ardından soru şu olacaktır: “Mutfakta mı?” veya başka bir edat veya yer.

Eşyalar özel bir çantaya gizlenebilir ve öğrenciler “Çantada ne var?” oyununu oynayarak eşyaları sayar.  Başka bir varyasyon olarak: “Ne eksik?”. Bu oyunda, oyuncuların nesnelerin nerede olduğunu hatırlamaları gerekir, “ebe” öğelerden birini gizler ve oyuncular sırayla neyin eksik olduğunu tahmin eder. Bu tür oyunlar hafızayı, dikkati eğitir, yeni kelimelerin hızlı bir şekilde ezberlenmesini sağlar ve tek tek kelimeleri değil, tüm cümleleri telaffuz eder – herkes “ebe” olmak ister! Ve “ebe” olmak için hatırlamanız ve konuşmanız gerekir.

Çocuklar için İngilizce aktif oyunlar

İkinci tür aslında oyunlar değil, daha çok mini diyalogları canlandırmaya dayalı oyun hikayeleridir; örneğin, “Saklambaç” tabanlı bir oyun “… nerede?” veya “Bir … görebiliyor musunuz?“. Veya, trafik Işığına benzer bir oyun, örneğin, “Kim bir … giyiyor?” veya “Saat kaç Bay Kurt?” ilkesine dayanan bir oyun olan “Bir… var mı?“. “Ebe” tarafında bir soru-cevap kalıbı, oyuncular tarafında bir cevap ve buna karşılık gelen eylemleri ima ederler. Bu tür mini hikayelerin bir sonucu olarak, belirli bir dilbilgisi ile en sık kullanılan konuşma yapıları benimsenir ve ezberlenir. Oyunlarda cümleleri pratik yapmak, istemsiz ezberlemeyi ve çalışılan materyalin konuşmada otomatik olarak kullanılmasını teşvik eder.

Çocuklarla İngilizce öğrenirken gerçek oyunlar

Sözcüksel-dilbilgisel oyunların üçüncü türü, gerçek hayattaki oyunlardan kaynaklanan oyunlardır, yani özgün oyun biçimini koruyan ancak eğitici içeriğe sahip olan oyunlardır. Örneğin, amacı 4 özdeş kart (4 aynı renk veya 4 meyve veya 4 çeşit giysi, yani aynı temaya sahip bir dizi kart) toplamak olan “Koleksiyon” veya “Aile” adlı oyun ), ünlü kart oyunu “Maça Kızı”na geri döner. Katılımcılara kartlar verilir ve görevleri “Bir… var mı?” diye sormaktır. diğer oyunculardan hangisinin koleksiyonunda kaçırdıkları kartların olduğunu bulmak için “Bana ver, lütfen…” veya “Bir… alabilir miyim?” gibi sorular sorar. Bu oyunlar, gerekli ifadeleri kullanmadan oynamanın imkansız olması bakımından tuhaftır. Bu tür oyunların değeri, dikkatin sürece odaklanmasında, oyun için çok önemli olduğu için gerekli ifadelerin hatırlanmasında yatmaktadır. Bu tür oyunlar için şablon hazırlamak biraz zor olabilir.

Çocuklar için İngilizce rol yapma oyunları

Bir çocuk belirli bir gramer yapısına sahip olduğunda, asıl amacı öğrenilen yapıları birleştirme ve kelime dağarcığını harekete geçirme becerisini uygulamak olan rol yapma oyunlarını tanıtabilirsiniz. Çocuklar için İngilizcedeki en basit rol yapma oyunları arasında “Bir dükkanda“, “Doktorda“, “Sinema bileti satın alma“, “Nasıl gidebilirim…?“, “Bir kafede” gibi diyaloglar bu tür oyunlarda 4 veya daha fazla kelime öbeğinden oluşur ve gerçek hayattaki dil ortamında iletişimsel konuşmaların prototipleri haline gelir.

Okul çocukları için İngilizce kelime oyunları

Kelime oyunları, katılımcıların kendilerinden önce söylenenleri tekrarladıkları ve yeni bir şeyler ekledikleri “Kartopu” oyununun ilkesine dayanmaktadır. Küçük çocuklar için en basit seçeneği kullanabilirsiniz. Çocuklar sadece tek tek kelimeleri telaffuz ederler, ancak daha büyük öğrencilerle hikaye anlatma alıştırması yapmak daha iyidir. Bu durumda, öğrenciler sırayla tüm cümleleri söyler ve bir sonraki öğrenci bir hikaye oluşturmak için yeni bir şey ekler. Bu tür oyunlar dilbilgisini delmek için iyidir. Örneğin ilki başlıyor: Her gün saat 7’de kalkarım. İkincisi ilk cümleyi tekrarlar ve kendi başka bir cümle ekler. Sonra giyiniyorum. Ve zincirleme sırayla gider. Zaman ilk cümlede belirlenir ve çoklu tekrarlar yoluyla tüm kullanım durumu bir kalıp olarak hafızada kalır.

Kelime oyununun daha büyük öğrenciler için başka bir varyasyonu hayal gücü oyunları olabilir, örneğin, “1.000.000 rublem olsaydı şunu yapardım…”. Veya hem çalışılan dil yapılarının hem de yaratıcı düşünmenin veya hatta problem çözme yeteneğinin kullanılmasını gerektiren diğer durumlar da kullanılabilir.

Yukarıda sıralanan oyunlar ve çeşitleri, farklı yaşlardaki çocuklarla evde İngilizce derslerinde kullanılabilir ve öğrencilerin ilgi ve motivasyonunun artmasına yardımcı olur. Oyun tekniklerinin düzenli kullanımı kesinlikle İngilizce öğrenme sürecini canlı ve eğlenceli hale getirecek ve sonuçlar sadece çocukları değil aynı zamanda ailelerini de motive edecektir.

Hala yeteneklerinizden şüphe duyuyorsanız ancak çocuğunuzun İngilizce öğrenme sürecinin, anlaşılmaz kuralları ezberlemek ve sıkıcı dikteler yazmakla ilişkilendirilmemesini gerçekten istiyorsanız, o zaman çocuklar için iyi bir dil okulu düşünmenin zamanı gelmiştir. Örneğin, Novakid Çocuklar için Çevrimiçi İngilizce Okulu 4 ila 12 yaş arasındaki çocuklar içinde tüm video derslerini bir öğretmen ve bir öğrenci arasında İngilizce olarak yakın etkileşim yoluyla bir oyun formatında yapar! İlk ders için kaydolun – ücretsizdir. Kendiniz deneyimleyin.

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Arrow icon Önceki
Oyunlar
06.09.2021
Time icon 7 min
Easy Breezy Sanal Yaz Kampı’yla neşe dolu bir yaz: 1. hafta
Sonraki Arrow icon
Oyunlar
06.09.2021
Time icon 8 min
Oynayın ve çocukların İngilizce öğrenmesine yardımcı olun!
YouTube
YouTube
05.05.2022
Time icon 8 min
Banana, Fish and Pizza: Novakid’in yeni ve “leziz” hitini keşfetmeye hazır olun!
Bir dil seçin
Down arrow icon
RU flag icon Russia EN flag icon Global English CZ flag icon Czech Republic IT flag icon Italy PT flag icon Portugal BR flag icon Brazil RO flag icon Romania JP flag icon Japan KR flag icon South Korea ES flag icon Spain CI flag icon Chile AR flag icon Argentina SK flag icon Slovakia TR flag icon Turkey PL flag icon Poland IL flag icon Israel GR flag icon Greece MY flag icon Malaysia ID flag icon Indonesia HU flag icon Hungary FR flag icon France DE flag icon Germany ARAB flag icon Global العربية NO flag icon Norway IN flag icon India IN-EN flag icon India-en NL flag icon Netherlands SE flag icon Sweden DK flag icon Denmark FI flag icon Finland
Cookie icon
Web sitemizi daha kolay kullanmanızı kolaylaştırmak için çerez kullanımı mevcut Siteyi kullanarak, çerezleri tarayıcınıza kaydetmeyi kabul ediyorsunuz.