Scrolltop arrow icon
Left arrow icon Tüm kategoriler
Close icon
Haberler
İngilizce öğrenme
Ebeveynler için Novakid
TR
TR flag icon
Mobile close icon
CTA background
Çocuğunuz için en iyi İngilizce derslerini planlayın
ÜCRETSİZ DENEYİN
Paylaş
LinkedIn share icon
İyi Bir Çevrimiçi İngilizce Okulu Nasıl Seçilir? Kaliteli öğrenmenin 5 işareti
Nasıl öğrenilir
Star icon
11.10.2021
Time icon 10 min
Comment icon 0 yorum

İyi Bir Çevrimiçi İngilizce Okulu Nasıl Seçilir? Kaliteli öğrenmenin 5 işareti

İçindekiler

Pandemi, eğitim sektörünü çevrimiçi öğrenmeyi geliştirmeye, avantajlarını takdir etmeye ve dezavantajlarla başa çıkmaya teşvik etti. Ana avantajlarından birisi, elbette, kişinin kendi evinin rahatlığında ders çalışabilmesidir. Ana dezavantajı ise ders sırasında çocuğun dikkatini çekmenin zor olmasıdır. Çocuklar için İngilizce kursları da dahil olmak üzere, çevrimiçi kursların pandemi sonrasında bir anda artması, ebeveynler için biraz kafa karışıklığına neden oldu. Kendilerine şunu soruyorlar: Her şeyden önce çocuğum için en uygun okulu nasıl seçerim? İkincisi: Eğlenceli olmasının yanı sıra etkili de olacak mı?

Ebeveyn misiniz? ve deneyiminizi paylaşmak istiyor musunuz?
Hikayenizi anlatmak için bize ulaşın.

Çevrimiçi ders tipleri

Çocuklarını çevrimiçi derslere yönlendirmek zorunda kalanlar, bu yöntemin tüm öğrenciler için uygun olmadığı sonucuna varmış olabilir. Belki lise öğrencileri için işe yarayabilir ancak daha küçük sınıflar için uygun değil. Daha çok eğitim değil, işkence gibi. 2020’de olan her şey aynen böyleydi işte; işkence. Her şey çok ani oldu ve öğretmenlerin durumu bir şekilde kendi yöntemleriyle halletmesi gerekiyordu. Bununla birlikte, müfredat dışı sınıfların öğretmenleri çok daha hızlı adapte oldu ve hatta bazı sınıflar, pandemi sırasında çok yararlı olduğu kanıtlandığı için çevrimiçi formata bağlı kaldı. Her şeyden önce bu, dil sınıfları için geçerli.

Peki etkili çevrimiçi dil dersleri nasıl olmalı?

Madde 1. İlgi çekici görünüm

Çevrimiçi sınıflarda çocuklara ders kitaplarının siyah beyaz taranmış kopyaları veya küçük ve okunması zor olan siyah beyaz yazı tipiyle PowerPoint sunum slaytları sunuluyorsa 5 dakika sonra çocuğun ilgisini kaybetmesi ve dikkatini öğretmenin söylediklerinin dışındaki her şeye odaklaması şaşırtıcı değildir.

Yüksek kaliteli çevrimiçi dersler, İngilizce derslerini çekici, canlı, etkileşimli ve canlı bir hale getirmek için çok çeşitli bilgi ve bilgisayar kaynakları, özgün video ve orijinal İngilizce web sitelerinden alınan diğer materyaller ile çevrimdışı derslerden alınan tekniklerin ustaca birleştirilmiş halidir.

Madde 2. Dikkati koruma

Açıkçası, teknoloji kullanılarak kelime dağarcığı oluşturmaya, dil bilgisini geliştirmeye ve okuma ve konuşmayı öğrenmeyi organize etmeye yardımcı olabilecek Kelime Duvarı gibi çeşitli video ve ses efektlerine sahip olan farklı programlarla öğrencilerin dikkati korunabilmektedir.

Ancak herkes çevrimdışı öğrenmedeki teknikleri çevrimiçi derslerine ustaca dahil edemez. Bazı öğretmenler, çevrimiçi formata geçerken sınıfta başarıyla yaptıkları ve uyguladıkları yöntem bilgisini tamamen görmezden geliyorlar ve bu oldukça utanç verici.

·     Birincisi, sınıfta video, ses ve diğer özel efektlerin sık kullanılması çocukları yorar. Bu, çizgi film izleyen çocuklar için neden belirli yaş kısıtlaması önerileri olduğunu açıklıyor.

·     İkinci olarak, bir görevden diğerine geçerseniz dikkat çok daha uzun süre korunur. Örneğin video izlemek, fare ile çalışmak, dolaşmak, dinlemek, tartışmak… Öğretmenin elindeki nesneler ya da Kelime Duvarı ile pratik yapmak.

·     Üçüncüsü, çevrimiçi derslerde gerçek dünyadan nesneler kullanmak çocukların ilgisini animasyonlu resimlerden daha fazla çekebilir. Çocuklar öğretmenlerine evcil hayvanlarını, en sevdikleri oyuncakları, çizimlerini, el sanatlarını, kitapları, vb. nesneleri göstermeyi kesinlikle severler!

Madde 3. Oyunlaştırma

Oyun yoluyla öğrenme, 21. yüzyıl eğitiminin de mottosu olabilir. Oyun yoluyla eğitim çevrimiçi derslerde kullanılmayacak da nerede kullanılacak? Engelleri aşmak, çeşitli aşamaları ve seviyeleri geçmek, görevleri tamamlamak, quizler, ödüller… Tüm kozlar öğretmenin elindedir. Okulun etkileşimli çevrimiçi sınıfları olan kendi eğitim platformu varsa da çocuklar İngilizce derslerini şüphesiz dört gözle bekleyeceklerdir.

Madde 4. Öğretmen

Günün sonunda, hem çevrimiçi hem de çevrimdışı öğrenmenin başarısı ve derslerin etkinliği tamamen öğretmene bağlıdır. Öğrencinin dersteki ve çalışılan dildeki ilerlemesinden, motivasyonundan ve ilgisinden sorumlu olan da öğretmendir. Her öğrenci için doğru yaklaşımı seçmek başlı başına bir bilimdir! Çevrimiçi öğrenme söz konusu olduğunda ise bu, gerçekten bir sanattır.

Çevrimiçi bir öğretmen, bir çocuğun ruh halindeki değişiklikleri ekrandan hissedebilmeli ve onlara yıldırım hızıyla yanıt verebilmelidir. Bu, yalnızca yüksek düzeyde profesyonel pedagojik yeterliliği, yani öğrenci hakkında gerekli bilgi ve becerilere sahip olmayı değil, aynı zamanda yüksek düzeyde empati ve yerleşik duygusal zekayı gerektirir.

Öğretmen çocuğun önerilen görevlere olumsuz tepkisini fark etmez ve yanıt vermezse, çocuk açıkça sıkılırsa ve öğretmen hiçbir şeyi değiştirmezse dersler iyi ya da etkili olmayacaktır.

Madde 5. Etkileşim

Çevrimiçi öğrenme sırasında öğretmen ve öğrenci arasındaki olumlu duygusal temas çok önemlidir ancak daha da önemlisi hedef dilde etkileşim kurmaktır. Tüm dersin en az 2/3’ü İngilizce olarak yapılmalıdır. Ayrıca, konuşan tek kişi öğretmen olmamalıdır.

Etkili bir yabancı dil öğretimi, ilk dersin başından itibaren hedef dildeki iletişime bağlıdır. Öğretmen ve öğrenci birbirlerini İngilizce olarak selamlamalı, önceki derslerden öğrenilen materyalleri tekrarlamalı, yeni materyaller tanıtılmalı ve hepsini İngilizce olarak pekiştirmelidir. Bunlar, çocuğun hedef dilde konuşmayı öğrenmesine yardımcı olacak şekilde diyalogun doğal seyrinde yapılmalıdır.

Yukarıda listelenen öğeler, çevrimiçi ders sırasında öğrenci ve öğretmen arasında etkin bir etkileşimin oluşmasına yardımcı olabilir. Çekici görseller ve içerik, oyunlar, ruh hali değişikliklerinin farkındalığı ve öğrenciye gösterilen özen, çevrimiçi ders sırasında sohbeti sürdürmeye yardımcı olabilir.

Öğrenci çevrimiçi dersin çoğunda sessizse seçilen yaklaşım tekrar gözden geçirilebilir.

4 ila 12 yaş arasındaki çocukların çevrimiçi İngilizce dersleri için tercih ettiğimiz okul Novakid‘dir. Dersler 25 ila 30 dakika sürer ve bu süre tesadüfen seçilmemiştir. Çevrimiçi eğitim alanında yapılan araştırmalar, bu sürenin bir çocuğun aktif ve üretken olması için yeterli olduğunu göstermiştir. Ana dili İngilizce olan öğretmenler sadece İngilizce konuşur. Sözsüz araçların kapsamlı kullanımı, her çocukla anlamlı bir etkileşim yaratmaya yardımcı olur. Çevrimiçi derslere özel olarak tasarlanmış bir interaktif oda, derslerin çocuklarla BİT (Bilgi ve İletişim Teknolojisi) ve “edutainment”, yani eğlendirerek öğrenme alanındaki en son yenilikler kullanılarak yürütülmesine olanak tanır.

Rate this post

Yorum yaz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlginizi çekebilir
Bir dil seçin
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
Web sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Siteye giriş yaparak çerezleri tarayıcınıza kaydetmeyi kabul ediyorsunuz.