Anaokuluna Giden Çocuklar için İngilizce Eğitimi

Ebeveynler, çocuklar için İngilizceyi temel olarak hafızayı, dikkati ve hayal gücünü geliştirmek için bir eğitim olarak seçer.

main image

Oyunlar önceliklidir

Öğretmenin amacı ister yeni kelimeler isterse de dilbilgisi öğretmek olsun bilgiler çocuğa oyun şeklinde sunulur. Bir çocuk İngilizceyi, onsuz oyun oynamanın imkansız olduğu bir şey olarak algılamalıdır. Yani anaokulu İngilizce ve oyun, çocuğun zihninde birbirini tamamlayan parçalar olarak görülmelidir. Dersler, öğrencinin dikkatle dinlediği ve öğretmenin talimatlarını takip ettiği için değerli yıldızlar aldığı bir oyun formatına dayanır.

Öğretmen her şeydir!

Bir çocuk için öğretmen, bir bilgi kaynağından çok daha fazlasıdır. Öğretmen oyunun kurallarını koyar ve çocuk bu kuralları kabul eder ya da etmez.

Öğrencinin İngilizceyi sevip sevmeyeceği öğretmene bağlıdır. İngilizce öğrenmeye yeni başlayan çocuklar için ilk ders çok önemlidir ve öğretmen, çocuğun hafızasında olumlu izlenimler bırakmalıdır.

Oyun formatı ve çocuğun beraber oynamaya istekli olduğu bir öğretmen, okul öncesi çocuklar için İngilizce derslerinde iki ana belirleyicidir. Peki ya sürecin kendisi?

main image

Her şey olur!

Hepimizde olduğu gibi, çocukların da bir hafızası var. Çocuklar, kelimelerle ifade edemedikleri her şeyi yüz ifadeleri ve mimiklerle anlatırlar. Bunun için genellikle ayağa fırlarlar, kollarını sallarlar, başlarını çevirirler ve yetişkinlere neye ihtiyaçları olduğunu söylemeye çalışırlar.

Aynı şey okul öncesi çocuklar İngilizce öğrenirken de olur. Öğretmenin beden dilini kullanarak küçük öğrencilere tekerleme, sayı ve İngilizce anaokulu şarkıları öğretmesi, çocuklarınızı aşağıdaki şekillerde geliştirir:

  • Tüm bellek türleri devreye girer.
  • Ritim ve kafiye uzun metinlerin hatırlanmasına yardımcı olur.
  • Yüz ifadeleri ve jestler, kelimelerin anlamlarını tercüme etmeden anlaşılır hale getirir.
  • Metinler yaygın konuşma dili yapılarını içerir. Çocuk bu metinleri hatırladığında, onlar kalıp haline gelirler. İlerleyen dönemlerde ise çocuklar, bu kalıpları gerçek hayatlarındaki günlük iletişimlerinde kullanır.
  • İngilizce anaokulu şarkıları öğrenmek dersi daha güzel ve eğlenceli hale getirir.
main image
main image

Peki ya "bak ve dokun"?

Çocuklar, parlak renklere ve dokunabilecekleri güzel resimlere sahip renkli görsel araçlara ihtiyaç duyarlar. Öğretmenlerimiz derslerde oyuncakları kullanır. Öğretmenler oyuncaklarla konuşur, şakalar yapar ve bunları küçük öğrencilere ne anlatmak istediğini göstermek için kullanır. Aktif etkileşim, çocuklarla başarılı bir dersin dördüncü faktörüdür.

Çocuklar genellikle en sevdikleri oyuncakları derse götürürler. Öğretmenler bu oyuncakları oyunda kullanır ve çocuğu öğrenme sürecine dahil eder. Bu yaklaşım çekingen çocuklarda işe yarar.

main image

Son, ama en az diğerleri kadar önemli bir konu

Aktif etkileşim sırasında, tüm faktörler çocuklara İngilizce öğretmek amacıyla birleştirilir. Okul öncesi çocuklarla etkili bir derste, üç tür anaokulu İngilizce etkinliği vardır: fiziksel aktiviteler (oyunlar, şarkılar, dans), sohbet, yaratıcı yönü geliştiren aktiviteler. Okul öncesi çocuklara İngilizce öğretirken aşağıdaki hususlar oldukça önemlidir:

  • Daha ilk dersten çocuğun dikkatini çekebilen ve güven oluşturabilen bir öğretmen.
  • Oyunu okul öncesi çocukların ana faaliyeti olarak kullanmak.
  • Parlak renkler ve akılda kalıcı görsel yardımcılar.
  • Çocuğun derse tamamen dahil olmasını sağlayan aktif etkileşim.
Çerezler tıpkı tatlınızın üzerine serpiştirdiğiniz Hindistan cevizi gibidir; çok daha iyi bir deneyim yaşamanızı sağlar. Bizim amacımız Novakid'i en iyi İngilizce öğrenim platformu yapmak. Bu yüzden, web sitemizi kullanırken çerezleri gönül rahatlığıyla etkinleştirebilirsiniz. Sizin için faydalı olacaklar! Çerezler ve onları nasıl kullandığımız konusunda daha çok bilgi almak için Çerez politikası sayfasına gidin.