Çocuklar için ingilizce kelimeleri hatırlamak nasıl öğretilir | Novakid
Eğlenceli İngilizce Motivasyon&Gelişim

Çocuğa İngilizce kelimeleri hatırlamak nasıl öğretilir?

Sözcüksel becerilerde uzmanlaşmadan, yani kelime ezberlemeden dil öğrenmek imkansızdır. Minimum kelime bilgisi, İngilizce konuşmayı, okumayı, dinlemeyi ve yazmayı mümkün kılan temeldir. Ve elbette, kelimeleri bilmek için… onları öğrenmen gerekiyor!

Kelimelerin hızlı hatırlanması iyidir. Böyle insanların mükemmel bir hafızası olduğunu söylüyorlar! Ancak kural olarak, yeni kelimeleri hatırlamak için çaba sarf etmeniz gerekir.

Çocuklarla İngilizce kelime ezberlemek

Okul öncesi ve okul çocuklar etkinlikleri sırasında yeni her şeyi öğrenirler. Aynı durum İngilizce kelimeler için de geçerlidir. Ders ilgi çekici ise, görevler çocukta yankılanır; okul öncesi yaştaki çocuk derse aktif olarak katılır. Aktivite doğru bir şekilde yapılandırılırsa, bu çocuk daha sonra tüm yeni kelimeleri farkında bile olmadan hatırlayacaktır.

Alternatif olarak, “kelime defterine kelimeleri yaz ve öğren” gibi görevler tabii ki çocuklar için ilginç değil. Bunun nedeni sadece okul öncesi çocuğun yazıp okuyamaması değil, çocukların kelimeleri tutarsız bir ses ve harf kümesi olarak algılamasıdır. Bu nedenle, her şeyden önce, bu grubun öğreneceği öğenin resim veya nesne gibi bir görselle “bağlantılı” olması gerekir. Daha sonra bellek, kelimenin işitsel görüntüsünü görür ve gerçek yaşam biçimiyle ilişkilendirmeye başlar.

Ancak bu bağlantılar hala çok zayıftır ve kolayca bozulabilir, bu nedenle sadece sunum yeterli değildir. Dersin konusu o anda çocuğun ilgisini çekmiyorsa, onu hatırlamaz. Bu nedenle bir sonraki adım, bellekte oluşturulan bağları güçlendirmektir. Bunu yapmak için öğretmenlerimiz, özellikle hafızayı ve hatırlamayı geliştirmeye yönelik çeşitli oyun teknikleri kullanırlar.

En basitleri, kartlarla veya nesnelerle oynanan, notlara (anımsatıcılar) dayalı her tür oyunu içerir.

İngilizce kelime ezberlemek için kart oyunları

  • En kolay seçenek, sunumdan hemen sonra çocuktan geri bildirim almaktır. Önlerinde kelimeler olan kartları dağıtın ve “… nerede?” diye sorun, soruya gerekli kelime ile başlayın. Bu oyun öğretmenin, çocuğun neyi ve öğrendiğini ve hangi kelimeleri bildiğini öğrenmesini mümkün kılar, Bu nedenle, hangilerinin daha fazla pratik gerektirdiğini belirlemek kolaydır. Bir çocuğun yalnızca sözcükleri öğrenmesi değil, bağlam içindeki kullanımlarını duyabilmesi önemlidir – bu uygulama, çocuğu gerçek hayattaki konuşmaya yaklaştırır ve “Nerede?” sorusunun durumsal kullanımını mümkün kılar.
  • Bir sonraki oyun bir öncekine benzer ancak daha fazla hafıza ve dikkat gerektirir. Öğrenilen kelimelerin resimlerini içeren kartları çevirin, böylece çocuk resmi göremez. Aynı soruyu “… nerede?” veya “Lütfen bana … bul” şeklinde soruyoruz ve çocuğun sorulan kelimenin sadece ne anlama geldiğini değil, aynı zamanda ilgili resmin nerede olduğunu da hatırlaması gerekir.
  • Kart oyununun benzer bir versiyonu aktif olarak oynanabilir. Resimli kartları yere yayın ve bir çocuktan “üzerlerine atlamasını” isteyin. Elbette hareketler değiştirilebilir.
  • Aktif oyunun bir başka versiyonu daha. Yazılı resimler mıknatıslarla tahtaya, duvara yapıştırılmalı ya da yere yayılmalıdır. Çocuğun görevi “…. vurmak”, yani istenen kelimeye top atmak. Bu oyunu değişen isteklerle iki kişi oynamak ilginçtir. Dikkat ve hafızanın ve atış doğruluğunun gelişimine eşlik eder; topu resmin üzerine atmak zorundalar! Böyle bir görevin İngilizce kelimeleri öğrenmeyi daha eğlenceli hale getireceğinden emin olun 🙂 hele bir de puanlama sistemi getirirseniz harika olur!
  • Yeni kelimeler öğrenmek için en popüler oyunlardan biri bowlingdir. Sadece resimleri ve kelimeleri “labut”lara veya örneğin yoğurt kaplarına yapıştırın, bunları odanın karşı tarafına yerleştirin, çocuğa bir top verin ve “Topu nasıl yuvarlayacağını” gösterin. Bundan sonra, kaç tane “labut” veya kutunun devrildiğini sayın (sayıları gözden geçirin) ve öğrenciden devrilen “labut”ların üzerindeki kelimeleri söylemelerini isteyin! Bütün kelimeleri doğru bilirse, çocuğa ek puan verin.
  • Kontrol için “Buharlı Tren” oyunu kullanılabilir. Kartları, kelimeler arka arkaya gelecek şekilde dağıtın. Çocuğa “vagonları” açmasını ve kelimeyi söylemesini bekleyin. Her “açılış”a “Bu nedir?” sorusuyla başlayın ve öğrencinin tam bir cevap vermesini sağlayın – “Bu bir …”.
  • Önceki materyali kontrol etmek için başka bir basit oyun, Memo’nun klasik versiyonudur. Resimli iki set karta ihtiyacımız var. Bunları karıştırın ve eşleşmeleri bulun, ancak her “eşleşmeyi” İngilizce olarak isimlendirmeyi unutmayın. Bu oyun aynı zamanda tekil ve çoğul formları uygulamak için de yararlıdır. Sonuç olarak, iki öğenin eşleşmesi vardır, örneğin “apple  – apples”. Ve ideal olarak, çocuk “an apple – two apples” gibi bir ek eklemelidir.

İngilizce kelimeleri nesnelerle ezberlemek için oyunlar

Nesnelerle oynanabilen basit oyunlar için nesnelerin yanı sıra her şeyi saklayabileceğiniz “sihirli” bir çanta gereklidir. Çanta, öğrencinin içinde ne olduğunu göremeyeceği şekilde bağlanmalı veya ağzı sıkılmalıdır. Oyun en basitinden en zoruna doğru düzenlenmiştir – basit sunum ve isimlendirme, ezberleme, yeni kelimelerin yeniden üretilmesi. Nesnelere dokunulabilir ve canlı duygular ve kinestetik hafıza, kelime imajının hatırlanmasını kolaylaştırır.

  • Nesneleri gösterin, isimlendirin, öğrenciden tekrar etmesini isteyin, dokunmasına izin verin ve bir çantaya koyun. Daha sonra öğrenciye çantayı uzatıp istediğimiz nesneyi hissederek bulmasını isteriz – “Lütfen … dokun.” Zaman yönetimi için 5 veya 10’a kadar sayın. Öğrenci doğru cevap verirse, “Evet, haklısın! Bu bir …” deyin. Yanlış cevap verirse, “Hayır, yanlış. Tekrar dene” deyin. Bu tür ifadeler etkileşim kurmaya ve bir dil ortamı oluşturmaya yardımcı olur.
  • “Saklambaç.” Odadaki eşyaları saklayın, çocuktan bulmasını isteyin. “… nerede?” diye sorun. Zamanla, nesnenin nerede olduğuna ilişkin “masanın altında” veya “sandalyenin üzerinde” gibi bir açıklama da ekleyebilirsiniz. 
  • Saklambaç farklı oynanabilir ve “Görüyorum” olarak adlandırılabilir. Görev sadece gizli nesneyi bulmak değil, aynı zamanda “… görebiliyorum” ifadesini kullanarak cümle içinde kullanmaktır. Çocuk bulduğu nesneyi oyun bitene kadar elinde tutabilir.
  • Öğrenci kelimeleri öğrendiğinde, “Ne eksik?” oynayabilirsiniz. Çocuklar bu oyunu çok seviyor. Tüm nesneler çocuğun önündedir, öğrenciden gözlerini kapatmasını isteyip bir nesneyi alır, öğrenciden gözlerini açmasını ve eksik nesneyi tahmin etmesini isteriz (oyun İngilizce olarak oynanır.) Bu oyunda öğrencinin neyin eksik olduğunu anlaması ve İngilizcede adının ne olduğunu hatırlaması gerekir.
  • Ayrıca nesneleri satın alabilir veya satabilirsiniz. Bu nedenle, “Dükkanda” oyunu başka sevilen oyundur. Burada canlı bir iletişim kurabilirsiniz, bu nedenle konuşma becerilerinin gelişimi için bu oyun düzenli olarak oynanmalıdır. Başlangıçta, çocuk cümleleri öğretmenden sonra tekrar edecek, ancak kısa süre sonra kolayca hatırlayacaktır. Oyun çok basit – biri satıcı, diğeri alıcı. İngilizce seviyemize bağlı olarak, ya “lütfen, elma” gibi en basit ifadeleri ya da “Bir elma alabilir miyim lütfen?” gibi daha karmaşık ifadeleri kullanırız.

İngilizce kelimeleri ezberlemek için masa oyunları

Masa oyunları yardımıyla kelimeler de hatırlanabilir. Masa oyunları oynamak her zaman çok heyecan verici bir süreçtir, ancak bazı şablonlar hazırlamanız ve bunları yazdırmanız gerekir.

  • Domino. Kurallar geleneksel dominolarla aynıdır. Domino taşlarına ihtiyacınız var. Ancak sayılar yerine yeni kelimelerin resimleri olacak. Oynat, isimlendir, tekrarla, ezberle.
  • Loto veya tombala. Kelimelerin resimlerini içeren iki kart setine ihtiyacınız var. Bir set bir oyun kartıdır ve diğer set kareler halinde kesilir ve bir çantaya gizlenir. Bunlar “jetonlar” olacak. “Jetonları” tek tek çıkarın ve kelimeyi adlandırın. Veya şu soruyu sorun, “Kimde bir … var?” “Bende … var” cevabını veren ilk kişi bir “pul” alır. Kazanan, oyun kartını ilk tamamlayan kişidir.
  • SNAP. Bu oyun çok dinamik ve yeni kelimeleri ezberlemek için etkilidir. Ancak 4 set resim kartı gerektirir! Hepsi karıştırılır ve oyuncuların önünde “kapalı olarak” yayılır. Herkesin yüzü aşağı bakacak şekilde kendi kartları vardır. Sırayla, her oyuncu bir kartı kendisinden uzaklaştırır, böylece diğer oyuncular önce resmi görür, isimlendirir ve ortaya koyar. Görüntü önceki oyuncunun yerleştirdiği kartla eşleşirse, “SNAP” diye bağırır ve tüm seti tutar. Kartı kalmayan kaybeder.
  • Dobble. İnternette dobble şablonlarının nasıl yapıldığını görebilirsiniz. Bunları birkaç kelime kategorisi için yapmak daha iyidir. En fazla 5 oyun seçeneği arasından seçim yapabilirsiniz! Oyun bir odaklanma testidir, bu nedenle tüm öğrencileri gerçekten büyüler.
  • Yılanlar ve Merdivenler. Birkaç kelime kategorisini gözden geçirmek için de yararlıdır. Sayılar yerine yeni kelimelerin resimlerini içeren bir şablon yapın. Zarı atın, ilerleyin, adımları sayın, kelimeleri isimlendirin!

Okul çocukları ile İngilizce kelimeleri ezberlemek

11-12 yaşlarındaki çocukların hafızası düzenli olarak kelime ezberleyerek gelişmiştir ve onları yazıp evde tekrar etmeleri yeterlidir, ancak bu daha küçük okul çocuklarında işe yaramaz. Kelimeleri nasıl hatırlayacakları öğretilmelidir. Öğretmeninizin yeni kelimeler öğrenme ihtiyacını anlaması ve kelimeleri bir deftere yazıp tercüme etmeye değil (bu etkinlik, dersten sonra evde yapılabilir), aktif ezberlemeye zaman harcaması iyidir. Aktif etkinliklerden bazıları yukarıda tanımlanmış olan kelime dağarcığı oyunlarıdır. Bu durumda öğrenciler yeni kelimeleri hatırlamakta sorun yaşamazlar. Herkes oynamayı sever. Oyunlar heyecan vericidir ve kazanmak öğrencileri motive eder.

Ancak, öğrenme süreci farklı düzenlenmişse ve yeni kelimeler öğrenmek öğrencinin ödeviyse, ebeveynler en azından ilk başta çocuklarına yardım etmek için çaba sarf etmek zorunda kalacaklardır. Okulda kelimeleri ezberlemenin zorluğu, sıklıkla aynı anda hem anlamını hem de yazımını öğrenmelerinin istenmesi gerçeğiyle daha da zorlaşıyor. Bu öğrenme şekli beyin ve hafıza için zor bir şeydir. Bu durumda çocuklar da elbette İngilizce öğrenmek konusunda isteksizdir.

Bir öğrencinin İngilizce kelimeleri öğrenmesine nasıl yardımcı olunur?

Her şeyden önce, bunu çocuğun kendisinden başka kimsenin yapamayacağını açıklamanız gerekir. Ve İngilizce kelimeleri bilmeden İngilizce konuşamayacaklarını, şarkı söyleyemeyeceklerini ve iletişim kuramayacaklarını açıklayın. Ancak çocuklara baskı uygulamayın; sadece başlangıçta zor olacağına anlatın. Daha sonra hafızaları gelişecek ve yeni kelimeleri farkında olmadan hatırlayacaklar.

Bu gerçekleşene ve hafıza “başarısız olana” kadar (ve çocuk hiç durmadan “İstemiyorum, sıkıcı…”), onlara yukarıda açıklanan birkaç oyun önerin, tüm resimlere yazılı kelimelerle eşlik ettiğinizden emin olun. Resim oluşturmak için zamanınız yoksa, o zaman iki set kart – İngilizce ve ana dillerinde yazılışları – yeterli olacaktır.

İngilizce kelimeleri ezberlemek için en kolay görevler:

  • Ana dildeki bir sözcüğü İngilizce çevirisiyle eşleştirin. Önce ipuçlarını kullanarak kelimeleri eşleştirin, sonra ipucu olmadan ve son olarak zaman sınırı ayarlayın. Kelimeler çok daha hızlı ezberlenecek!
  • İngilizce kelimeleri yüzleri aşağı bakacak şekilde yayın, ters çevirin ve çeviriye bir isim verin. Aynı şey, ancak biraz farklı – İngilizce kelimeleri ana dil çevirisini kullanarak söyleyin.
  • Ana dilde kelimelerle (her boşluk bir kelimedir) bir oyun kartı yapın ve ardından İngilizce kelimelerle kareler kesin. Onları loto olarak yayın.
  • “Yarı-yarı” veya “buharlı tren” oyunu – kartları kesin, her kartı yarısı İngilizce bir kelime ve diğerinde sizin dilinizde bir kelime olacak şekilde ikiye bölün, ancak bu kelimelerin karşılıkları diğer kartlardadır. Oyunun sonunda kapalı bir daire veya kare elde edeceksiniz.
  • Top oyunları. Sadece birbirinize bir top atın; biri anadilinizde bir kelime söylüyor, diğeri onu İngilizceye çeviriyor gibi. Herhangi bir top oyunu hızlı bir tepki gerektirir, bu nedenle hafıza daha aktif çalışmaya başlar.

Bir çocuk yeni İngilizce kelimeleri kolayca hatırlayabildikten sonra, yazımını ezberlemeye geçebilirsiniz. Bunu yapmak için öncelikle, yazımlarını hatırlamıyorsanız kelimelerin nasıl heceleneceğini öğrenmenin imkansız olduğunu açıklamalısınız! İkincisi, sadece başlangıçta zor olacak :).

Okul çocukları ile İngilizce hecelemeyi ezberleme prosedürü aşağıdaki gibidir:

  • Önce, ipucu olan bir kelime yazın.
  • İkinci olarak, hecelemeyi tekrarlayın.
  • Üçüncü olarak, kelimeyi hafızanızdan yazın ve kontrol edin. Hata yok mu? Müthiş!!!
  • Bir hata var mı? İkinci ve üçüncü adımlara geri dönün.

Başlangıçta ana görev, bir çocuğun ilk adımlarını atmasına yardımcı olmak, İngilizce öğrenmeye olan ilgisini desteklemek, onlara güven vermek ve her türlü zorluğun üstesinden gelmesine yardımcı olmaktır.

Ancak, çabalarınızın yeterli olmadığını fark ederseniz, Novakid Çocuklar İçin Çevrimiçi İngilizce Okulu gibi uzmanlardan yardım almalısınız. Video derslerimiz hem yeni kelimeleri hem de grameri ezberlemek için tüm teknikleri içerir. Böylece, çocuk İngilizce öğrenirken, öğretmenle canlı İngilizce iletişim yoluyla yeni şeyleri farkına varmadan öğrenir, ama ayrı olarak değil, hızlandırılmış bir şekilde. Denemeye değer; ilk ders ücretsiz!

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: