- Deneyim
- Öğrenci ile iletişim kurma becerisi
- Ders yönetimi
- Öğrenme sürecine teknolojiyi entegre etmek
- Müfredat dışı aktiviteler
- Yapıcı geri bildirim
- Eğlendirerek öğretmek
- Novakid’le tanışın!
- Novakid öğretmenlerinin seçilme sürecinde deneyim önemli bir rol oynamaktadır.
- Öğrenci ile öğretmen arasındaki güçlü iletişim öğrencinin kendini daha rahat hissetmesi ve derse katılımını artırması için önemlidir ancak bunun negatif geri dönüşleri de olabilmektedir.
- Derslere teknolojinin doğru şekilde entegre edilmesi öğrencinin odağını artırarak dersten alınan verimi ve eğlenceyi artırır.
- Öğretmenler ödev ve kitap okuma gibi aktivitelerle çocuğun İngilizceyi hayatının bir parçası haline getirmesine yardım etmelidir.
- Öğrenci her dersin sonunda öğretmenden yapıcı geri bildirim almalı ve bu geri bildirim öğrencinin güçlü yanlarını da vurgulamalıdır.
Kurulduğu 2017 yılından itibaren çocuklara en iyi İngilizce eğitimini vermeyi misyon edinmiş Novakid, bu misyonu gerçekleştirmek için en önemli adımın öğretmenleri çocukların ihtiyaçlarını gözeterek seçme olduğunun bilincinde olarak hareket etmektedir.
Her çocuğun İngilizce öğrenirken ihtiyacı olan destek farklıdır. Bu nedenle Novakid öğretmenlerinden beklenen, bir çocuğun ihtiyaçlarını tespit etmek ve bu ihtiyaçlar çerçevesinde en uygun ders planını oluşturmaktır. Bunu sağlayacak çeşitli arkaplanlardan ve çeşitli metodolojileri uygulayan farklı öğretmenlerle çalışmaya özen gösteriyoruz, ancak her öğretmende mutlaka aradığımız gereksinimler de bulunmaktadır. Aşağıda bu gereksinimler üzerinde durduk. Gelin birlikte bakalım.
Deneyim
Novakid öğretmenlerinin deneyimli olmasına özen gösterir. Çünkü her ne kadar teorik bilgiye sahip olmak gerekli olsa da bu bilgiyi uygulayabilmek ve çocukların ihtiyaçlarına göre entegre edebilmek için deneyim şarttır. Örneğin derse katılım konusunda daha isteksiz veya çekingen olan çocukların derse katılımını artırmak için rahat bir ders ortamına ihtiyacı olabilir, ya da dikkati kolayca dağılan bir öğrenci için derste ilgi çekici oyunlar ve şarkılar kullanılarak odaklanması sağlanabilir. Çocuğu tanımaya başlayan öğretmenin deneyimini kullanarak dersi ona çekici hale getirmesi beklenir.
Ek olarak, Novakid öğretmenleri farklı alanlarda uzmanlıklara sahip olup bu alandaki bilgilerini çevrimiçi derslerde kullanabilirler. Okul temelli çocuk mesleki terapisti olarak deneyimi olan bir Novakid öğretmeninin bu konu hakkında söylediklerine bakalım:
“Öğretmenlik deneyimimin yanı sıra aynı zamanda okul temelli çocuk mesleki terapistiyim ve bu, öğrencilerimin gelişimini ve çeşitli öğrenme kabiliyetlerine sahip çocukları nasıl destekleyebileceğime dair ekstra kavrayış veriyor.
Bu ikili arkaplanın öğrencilerimin davranışlarını, duyusal ihtiyaçlarını, öğrenme zorluklarını daha iyi anlamama ve bunlara uygun olarak öğretme yöntemlerimi düzenlememe izin verdiğine inanıyorum.”
Öğrenci ile iletişim kurma becerisi
Deneyim kadar bir öğretmenin öğrencisiyle kurabildiği iletişim de çocuğun İngilizceyle ilişkisini geliştirmek için önemlidir. Çocuğun öğretmenini dinlemesi için öğretmenin de çocuğun ihtiyaç ve isteklerini dinlemesi gerekmektedir. Sadece öğretmenin konuştuğu bir ders yönteminde çocuk düşüncelerini belirtmekte çekingen ve derse katılma konusunda isteksiz olacaktır. Bu nedenle Novakid’in İngilizce öğretmenlerinin derste konuşan tek taraf olmamalarına özen gösterilir. Çocukların İngilizce konuşmaktan ve hata yapmaktan korkmaması için derse katılmaya teşvik edilmeli ve derste öğretmen kadar, hatta zaman zaman öğretmenden çok konuşmalıdır. Hatalarından korkmaması gerektiğini öğrenen bir çocuk öğrenmeye her zaman daha açık olur.
Ancak güçlü bir iletişim her zaman iyi olmayabilir. Öğretmenine karşı yakınlık kuran bir çocuk verilen görevleri yarıda bırakmaya ve öğretmenin sınırlarını test etmeye daha yatkın olabilirler. Öğretmenin güçlü bir iletişim oluştururken aynı zamanda kendi sınırlarını koruması dersin ilerleyişi için gereklidir.
Ders yönetimi
Her öğrencinin ders sırasında farklı yaklaşımlara ihtiyacı olabileceğinden bahsetmiştik. Bu ihtiyaçları ders esnasında öğrencinin verdiği tepkilerden ve cevaplardan yola çıkarak gidermek, yani öğretmenin ders yönetim becerisine sahip olması Novakid için önemlidir.
Bu duruma örnek olarak öğretmenlerin sık sık karşılaştığı durumu gösterebiliriz: bir öğrencinin dersin hızına yetişememesi ve konuyu anlamakta zorluk çekmesi. Ders sırasında çocuğun öğretilenleri yeterince kavrayamadığını çocuğun davranışlarından anlayan öğretmen, sorunun kaynağını tespit edip dersi çözüm odaklı bir şekilde yeniden düzenlemelidir. Bu sorun verilen bilginin fazlalığı, öğretmenin kullandığı dilin öğrencinin seviyesiyle uyumsuzluğu ve dersin hızı gibi sebepler olabileceği gibi öğrencinin yorgunluğu gibi dış faktörler de olabilir. Eğer sorun bilgi fazlalığı ise derste işlenecek konuların ve kelimelerin azaltılması, öğrencinin yorgunluğu ise oyunlar ve şarkılar gibi duyulara hitap eden yöntemler kullanılarak ilgi uyandırmak hedeflenmelidir.
Öğrenme sürecine teknolojiyi entegre etmek
Teknoloji hayatımıza girdiğinden beri öğrenme sürecine olan katkıları artmaya devam etmektedir. Teknolojinin sağladıklarını etkili bir şekilde kullanmak dersin hem daha eğlenceli geçmesini sağlayacak hem de daha akılda kalıcı olmasına katkıda bulunacaktır.
Novakid’in çevrimiçi müfredatı bu konuda öğretmenlere yardımcı olmaktadır. Novakid’in öğretim kılavuzu ve puanlama sistemine ek olarak kalem ve çizim gibi dijital araçlara sahip olması teknolojiyi ders içinde en başarılı şekilde kullanmaya yardım eder. Son zamanlarda eklenen yapay zeka araçları ise öğrencilerin derse kendilerini daha çok vermesini sağlayarak dersten alınan verimi artırmaya başlamıştır.
Müfredat dışı aktiviteler
Öğretmen çocuğu ders sırasında yönlendirmelidir, ancak ders dışında da İngilizce öğrenme sürecinde etkili olacak aktiviteler önerebilir ve ödev verebilir. Novakid’in ödevlere ayrılmış sayfası bu ödevlerin yapılması ve takip edilmesini kolaylaştırmaktadır.
Öğrencilere farklı seviyelere uygun olarak hazırlanmış İngilizce kitaplar okumaları önerilerek okuma becerilerine ders saatleri dışında katkıda bulunabilir veya fonetik kuralları öğrenmek için özel olarak hazırlanmış şarkılar tavsiye edilerek kendi başlarına da pratik yapmaları sağlanabilir. Burada hedef alınması gereken çocuğun İngilizce öğrenmeyi hayatının bir parçası haline getirmesidir.
Yapıcı geri bildirim
Novakid öğretmenlerinden aynı zamanda çocuğun dersteki ilerlemesini takip edip çocuğu buna göre yönlendirmesi beklenir. Öğrencinin güçlü noktalarının vurgulanması onu motive edeceği gibi aynı zamanda daha iyi yapabileceği noktaların üzerinde durmak o noktalarda daha dikkatli olmasına yardımcı olacaktır.
Novakid’de her dersin sonunda öğrencilere geri bildirim verilmektedir. Hatta Novakid’in önceden hazırladığı geri bildirim soruları bile vardır. Ancak öğretmenlerin bunlarla sınırlı kalmasına gerek yoktur, öğrencinin ihtiyaç duyduğunu düşündükleri konulara özel olarak değinebilirler.
Eğlendirerek öğretmek
Dikkat dağınıklığı yaşayan çocukları ders boyunca aktif tutmak öğretmenlerin en zorlu görevlerinden biridir. Kelime oyunları ya da öğrencinin ilgi alanı olan temaları -hayvanlar, müzik aletleri vs.- kullanarak oyun oluşturmak, akılda kalıcı şarkılar kullanmak gibi ilgi çekici aktivitelerle bu çocukların odağı tekrar derse alınabilir, ancak bu dikkat sorunu yaşamayan öğrenciler için de oldukça eğlenceli bir öğrenme yöntemidir. Dersin temposunu bu gibi aktivitelerle artırmak çocukların İngilizce ile olan ilişkilerini olumlu yönde etkileyecektir.
Böylelikle Novakid öğretmenlerinin nasıl seçildiğiyle ilgili yazımızın sonuna geldik. Daha fazla bilgi almak için sitemizi ziyaret edebilirsiniz.
Novakid’le tanışın!
İngilizce öğrenmek çocuklar için zorlayıcı olabilir. Novakid’le bu durumun üstesinden gelmek için çocuğunuzun ihtiyaçlarına göre şekillenecek dersler alıp İngilizceyi eğlenerek öğretmesini sağlayabilirsiniz. Deneyimli öğretmenlerimizle çocuğunuzun İngilizcede başarıya doğru adım atması için tıklayın.