Scrolltop arrow icon
Left arrow icon Tüm kategoriler
Close icon
Haberler
İngilizce öğrenme
Ebeveynler için Novakid
TR
TR flag icon
Mobile close icon
CTA background
Çocuğunuz için en iyi İngilizce derslerini planlayın
ÜCRETSİZ DENEYİN
Paylaş
LinkedIn share icon
Çocuklar için münazara konuları nelerdir? İşte çocuklar için çeşitli münazara örnekleri!
Çocuğun eğitimi
Star icon
15.04.2024
Time icon 10 min
Comment icon 0 yorum

Çocuklar için münazara konuları nelerdir? İşte çocuklar için çeşitli münazara örnekleri!

İçindekiler

Zaman geçtikçe çocuklar için farklı eğitim teknikleri popülerleşiyor. Bazı eğitim teknikleri hem eğlenceli olmaları, hem aktif katılımı teşvik etmeleri, hem de aynı anda birden çok beceriyi destekledikleri için özellikle tercih edilmekte.

Münazara tekniği de bu yöntemlerden biri. Münazara etkinlikleri sayesinde akıl yürütme becerileri, sözel yetenekler, hatta bazen yabancı dil yetenekleri ve çok daha fazlası etkili bir şekilde geliştirilebiliyor. Bu yüzden birçok eğitimci son zamanlarda genç öğrenciler için münazara düzenlemek istiyor. 

İşin zor kısmı ise, doğru münazara konularını bulmak. Çocuklar için münazara konusu ararken uzun süreli araştırmalar yapmanıza rağmen bir türlü aklınıza yatan bir konu bulamamış olabilirsiniz. Bu içeriğimizi sizlere tam da bu noktada yardımcı olmak için hazırladık.

Aşağıda, çocukların seve seve tartışacağı birçok münazara örneği bulabilirsiniz. Üstelik kolaylık olması açısından, münazara konularımıza ufak açıklamalar ve iki taraf için bazı argümanlar da ekledik. O halde haydi başlayalım!

Çocuklar için münazara konuları

Aşağıda, çocuklar için en uygun münazara örneklerini listeledik. Konular hakkında akılda bulundurulması gereken noktalara kısaca değindikten sonra, iki takım için de birkaç örnek argüman sıraladık. Haydi inceleyelim:

  1. Teneffüs vakitleri uzatılmalı mıdır?

Elbette bu münazara konusunda birçok öğrencinin en başta “evet” cevabını vermesini bekleyebilirsiniz. Ancak yine de dengeli takımlar oluşturduktan sonra, “hayır” cevabını savunan takımlar da oldukça iyi argümanlar üretebilir.

  • Evet: Fiziksel etkinliğe teşvik eder, sosyalleşme olanağı tanır ve çocuklar zihnen dinlenir…
  • Hayır: Ders çizelgesinin dengesi bozulur, derse odaklanmak zorlaşabilir, derslerin da ayrıca uzaması gerekebilir…

2. Evcil hayvanlar çocuklar için iyi midir? 

Bu münazara konusunda doğal olarak evde hayvan besleyen öğrenciler “evet” derken, “hayır” takımında evcil hayvan sahibi olmayan öğrenciler kalacaktır. Tartışmanın tarafsız ve düşündürücü biçimde ilerlemesi için takımları karma yapmayı tercih edebilirsiniz.

Bu tarz bir münazara konusu, İngilizce hayvanlar konusunu işledikten sonra yabancı dil dersi için iyi bir etkinlik olabilir.

  • Evet: Çocuklara arkadaş olurlar, sorumluluk duygusunu geliştirirler, duygusal destek sağlarlar…
  • Hayır: Zaman ve emek gerektirirler, hijyen sorunları olabilir, gürültü yapabilirler…

3. Okul üniformaları zorunlu olmalı mıdır?

Birçok çocuk en başta serbest kıyafeti tercih etse de, bu münazara konusunu tartıştıktan sonra “evet” cevabının da öğrencilere ikna edici gelmeye başladığını gözlemleyebilirsiniz.

  • Evet: Eşitliği sağlar, öğrenciler kıyafet seçmekle vakit kaybetmez, disiplin geliştirir…
  • Hayır: Üniformalar pahalı olabilir, rahatsız edici olabilirler, çocuklar üniformalarla kendilerini ifade edemez…

4. Kitap okumak mı daha iyidir, televizyon izlemek mi?

Bu münazara konusu kazanan fark etmeksizin, çocuklara kitap sevgisi aşılamak için epey iyi bir yöntem olabilir. Özellikle de “evet” takımındakiler, kitap okumanın faydalarını çok daha iyi anlayacaktır.

  • Kitap okumak: Hayal gücünü artırır, genel kültür birikimi sağlar, okuma becerileri gelişir…
  • Televizyon izlemek: Görsel medya sağlar, farklı kültürler görülebilir, eğitici içeriğe erişim sağlanabilir (belgesel vb.)…

5. Çocukların cep telefonu kullanmasına izin verilmeli midir?

Özellikle de günümüzde çocuklar teknolojiyle giderek daha da genç yaşlarda tanışırken, bu ilginç bir münazara konusu olabilir. 

  • Evet: İletişim kolaylığı sağlar, acil durumlarda işe yarar, araştırma aracı olarak kullanılabilir…
  • Hayır: Dikkat dağınıklığına sebep olur, bağımlılık yapabilir, uygunsuz içeriklerle karşılaşılabilir…

6. Bilgisayar oyunları çocuklar için zararlı mıdır?

Günümüzün en yaygın hobileri arasında olan bilgisayar oyunları da mutlaka çocuklar için eğlenceli bir münazara konusu olacaktır.

  • Evet: Bağımlılık yapabilir, fiziksel aktiviteyi azaltır, aşırı şiddet içeriğine maruz kalınabilir…
  • Hayır: Problem çözme yeteneklerini geliştirir, eğlenceli zaman geçirilir, strateji geliştirme yeteneği artar…

7. Okullar yemekleri sağlıklı olmasına göre mi belirlemelidir, öğrencilerin isteğine göre mi?

Çocuklar için sağlıklı beslenme konusunu işlerken bu münazara konusu epey iyi bir destekleyici etkinlik olabilir.

  • Sağlığa göre: Dengeli beslenme sağlanır, çocukların fiziksel gelişimi desteklenir, beslenme alışkanlıkları olumlu yönde şekillenir…
  • İsteğe göre: Öğrenciler yemekleri istemeyebilir, israf oluşabilir, yiyecekler daha pahalı olabilir…

8. Okullarda ikinci yabancı dil öğrenmek zorunlu olmalı mıdır?

Okullarda birinci yabancı dil olarak İngilizce öğretiliyor. Ancak birçok okul bunun yanı sıra ikinci yabancı dil olarak Almanca, Fransızca, İspanyolca gibi dillerin de derslerini veriyor. Bunun zorunlu kılınıp kılınmaması, bir münazara konusu olabilir.

  • Evet: Çocuklarda bilişsel gelişim için destekleyicidir, gelecekte işe yarar, yeni kültürler tanınır…
  • Hayır: Çocuklar zorlanabilir, istedikleri dilin dersi olmayabilir, öğretmen bulmak zor olabilir…

9. Çocuklar ev işlerine dahil olmalı mıdır?

Çocuklar için ev işleri konusu, özellikle de erken yaşlarda epey önemlidir. Bunu daha iyi öğretebilmek adına bir münazara etkinliği düzenlenebilir.

  • Evet: Disiplin duygusu gelişir, evdekilerle olumlu etkileşim kurulur, aidiyet duygusu pekişir…
  • Hayır: Çocuklar her işi kaldıramayabilir, yorucu olabilir, boş zamanlarını kaybedebilirler…

10. Büyük bir aileye sahip olmak mı daha iyidir, küçük bir aileye mi?

Bu münazara konusu, yabancı dilde yapılırsa İngilizce aile üyeleri konusunu anlatırken gayet iyi bir etkinlik olacaktır.

  • Büyük aile: Destek ağı oluşturur, sosyal yetenekler için iyidir, özel günlerde daha canlı bir ortam oluşur…
  • Küçük aile: Çocuklara daha fazla ilgi gösterilebilir, ekonomik olarak daha rahattır, akraba ziyaretleri kolay olur…

11. Çocukların kesin bir uyku vakti olmalı mıdır?

Çocuklarda uyku düzeni konusundan bahsetmek için bu soruyu cevaplayan bir münazara etkinliği düzenlenebilir. Başta çoğu çocuk “hayır” diyecek olsa da biraz araştırma yaptıktan sonra cevapları değişebilir!

  • Evet: Sağlıklı bir uyku düzeni sağlanır, fiziksel büyüme için önemlidir, akademik performansı iyi etkiler…
  • Hayır: Yalnız uyuyamayan çocukları strese sokabilir, özgürlüğü kısıtlayabilir, boş vakitten eksilebilir…

12. Geri dönüşüm yapmak zorunlu olmalı mıdır?

İklim değişikliği hakkında konuşurken mutlaka geri dönüşümden de bahsetmemiz gerekir. Bu münazara konusu, çocuklara geri dönüşümü daha iyi öğretebilir ve farkındalık kazandırabilir.

  • Evet: Çevreyi ve doğal kaynakları korur, israfı önler, sorumluluk kazandırır…
  • Hayır: Zaman ve çaba gerektirir, maliyeti yüksek olabilir, her zaman işe yaramayabilir…

13. Çocuklar sosyal medya kullanabilmeli midir?

Teknoloji çağında çocuk yetiştirme hakkında en önemli konulardan biri sosyal medya kullanımıdır. Bu münazara konusu sayesinde sosyal medyanın çocuklara etkileri eğlenceli şekilde tartışılabilir.

  • Evet: Dijital becerileri artırır, önemli gelişmeler takip edilebilir, iletişim olanakları artar…
  • Hayır: Güvenlik riskleri vardır, siber zorbalık tehlikesi bulunur, bağımlılık yapabilir…

14. Çocuklara hafta sonları ödev verilmeli midir?

Bu tartışmada da kesinlikle öğrencilerin çoğunluğu “hayır” cevabını seçeceğinden, takımları adaletli biçimde oluşturmak epey önemli olacaktır.

  • Evet: Sorumluluk bilinci gelişir, dersler tekrar edilmiş olur, sınavlara hazırlık olur…
  • Hayır: Strese yol açabilir, aile aktivitelerinin önüne geçebilir, çocukların rahatlaması engellenir…

15. Okullar daha fazla gezi düzenlemeli midir?

Bu da çocukların ezici çoğunluğunun “evet” cevabını vereceği türden bir münazara konusudur. Yine de “hayır” cevabı için de ikna edici argümanlar geliştirilebilir.

  • Evet: Aktif öğrenim sağlanır, öğrencilere motivasyon olur, çocuklar genel bir deneyim kazanır…
  • Hayır: Fazla planlama gerektirebilir, pahalı olabilir, dersleri aksatabilir…

16. El yazısı öğrenmek mi daha önemlidir, klavye kullanmayı öğrenmek mi?

Bu soru da, teknoloji çağında ilginç tartışmalara yol açabilecek münazara konularına bir örnektir.

  • El yazısı: İnce motor becerileri gelişir, geleneksel bir yöntem öğrenilir, klavye kullanmak zaten yeterince kolay görülebilir…
  • Klavye: Teknoloji için daha önemlidir, gelecekte önemi artacaktır, dijital becerileri artırır…
Ebeveyn misiniz? ve deneyiminizi paylaşmak istiyor musunuz?
Hikayenizi anlatmak için bize ulaşın.

17. Matematik öğrenmek mi daha önemlidir, sanat mı?

Bu ise mutlaka öğrencileri ikiye bölecek bir münazara konusu. Matematiği iyi olan çocuklarla sanatta yetenekli çocuklar bu konuyu seve seve tartışacaktır. Ancak iki tarafın birbirini küçümsemediğinden ve tartışmanın amacından sapmadığından emin olmalıyız!

  • Matematik: Bilim ve teknoloji için daha önemlidir, gelecekte kariyer olanağı daha fazladır, problem çözme becerisini geliştirir…
  • Sanat: Yaratıcılığı geliştirir, daha özgür hissettirir, kültür için önemlidir…

18. Yaz tatili uzatılmalı mıdır?

Tekrardan, tüm öğrenciler “evet” demeden önce mantıklı argümanlarla karşıt görüşleri de teşvik etmemiz gereken bir münazara konusuyla karşı karşıyayız.

  • Evet: Çocuklar daha çok eğlenir, dinlenmek için daha fazla zaman olur, boş zamanlarını değerlendirebilirler…
  • Hayır: Okulun daha uzun süre açık olması gerekir, akademik devamlılık aksar, öğrenilenler unutulabilir…

19. Çocukların şekerli atıştırmalıklar yemesine izin verilmeli midir?

Bu münazara konusu da sağlıklı beslenmeden bahsederken tartışılabilecek sorulara bir diğer örnektir.

  • Evet: Enerji ve keyif verirler, ödül olarak kullanılabilirler, birçok geleneksel yiyecekte bulunur…
  • Hayır: Diş çürüklerine sebep olurlar, sağlıksız beslenme alışkanlıkları gelişir, hızlı kilo aldırırlar…

20. Bir spor dalını öğrenmek mi daha önemlidir, enstrüman çalmayı öğrenmek mi?

Bu soru, yine öğrencileri yetenekli oldukları alanlara göre farklı fikirlere ayırabilecek bir münazara konusu. Saygıyı korumak konusundaki uyarımız bu soruda da geçerli.

  • Spor: Fiziksel sağlığı destekler, kaba motor becerileri gelişir, enerjiyi ve kuvveti artırır…
  • Enstrüman: Bilişsel gelişimi destekler, ince motor becerileri gelişir, yaratıcılığı artırır…

21. Çocuklar öğle uykusuna yatmalı mıdır?

Çocukların uyku düzeni hakkında bir diğer tartışma sorusu da bu. Okullarda öğle uykusuna yatılmasa da, bu konuda ilginç bir tartışma yapmak mümkün olabilir.

  • Evet: Büyümeyi destekler, yorgunluğun önüne geçer, hafızaya destek olur…
  • Hayır: Boş vakit kaybedilir, çocuklar zor uyanabilir, her çocuk uyumak istemeyebilir…

22. İçeride oynamak mı daha iyidir, dışarıda oynamak mı?

Çocuklar genel olarak hem içeride oynanan oyunları hem de dışarıda oynanan oyunları çok severler. Peki ikisinden birini seçmeleri gerekirse cevap ne olurdu? İşte bu, güzel bir münazara konusu olabilir! 

  • İçeride: Kontrollü bir çevre vardır, eşyaların kaybolma riski azdır, hava derdi yoktur…
  • Dışarıda: Güzel havadan ve güneşten faydalanılabilir, daha fazla alan vardır, daha sesli oyunlar oynanabilir…

23. Çocuklar yemek yapmayı öğrenmeli midir?

Bu konuyu tartışırken bir yandan çocuklar için yemek tariflerinden de bahsederek etkinliği daha eğlenceli hale getirebilirsiniz!

  • Evet: Aileye yardım etme olanağı sağlar, ileride çok işe yarar, istenen yemekler yapılabilir…
  • Hayır: Zaman ve efor gerektirir, malzemeler pahalı olabilir, mutfak aletleri tehlikeli olabilir…

24. Çocukların ekran süresi kısıtlanmalı mıdır?

Tekrardan, teknolojiyle ilgili bir münazara örneğimiz var. Bildiğimiz üzere çocuklarda teknoloji kullanımını yönlendirmek için ekran süresini kısıtlama yöntemi oldukça sık kullanılmaktadır. Bu yöntemin efektifliği, iyi bir münazara konusu olabilir.

  • Evet: Teknoloji bağımlılığının önüne geçer, zamanı daha verimli kullanmaya teşvik eder, yüz yüze iletişimi teşvik eder…
  • Hayır: Çocukların özgürlüğü kısıtlanır, teknolojinin bilgi aracı olarak kullanılması engellenir, dijital beceriler için olumsuz olabilir…

25. Tüm çocuklara kodlama dersi verilmeli midir?

Günümüzde en değerli yeteneklerden biri kodlama ve birçok okul da bunu çocuklara genç yaştan öğretmeye başlıyor. Peki ya kodlama derslerinin zorunluluğu hakkında çocuklar ne düşünüyor olabilir?

  • Evet: Gelecekte oldukça işe yarayacaktır, problem çözme yetenekleri artar, teknoloji becerileri artar…
  • Hayır: Çocuklar için zor olabilir, her çocuğun ilgi alanı olmayabilir, etkili bir şekilde uygulanamama ihtimali vardır…

26. Tek başına ders çalışmak mı daha iyidir, grup olarak mı?

Ders çalışma alışkanlıkları kişiden kişiye değişeceği için, herkes kendi tercih ettiği yöntemin avantajlarını sunarak bu münazarana konusunu tartışabilir.

  • Tek başına: Materyal istenildiği gibi kullanılabilir, yer ve zaman ayarlamak gerekmez, daha iyi odaklanılabilir…
  • Grup olarak: Beyin fırtınası yapılabilir, anlaşılmayan yerlerde yardım alınabilir, daha akılda kalıcı olabilir…

27. Çocuklara para yönetimi öğretilmeli midir?

Çocuklara okulda öğretilebilecek şeylere dair münazara konularına bir diğer örnek de, para yönetimi hakkındadır. Böyle bir ders olup olmaması gerektiği, eğlenceli bir şekilde tartışılabilir.

  • Evet: Çocukları geleceğe hazırlar, birikim yapmayı öğretir, sorumluluk kazandırır…
  • Hayır: Kafa karıştırıcı olabilir, öğrenmek için fazla erken olabilir, diğer derslerin yeniden ayarlanması gerekir…

28. Derse katılım, notu etkilemeli midir?

Birçok öğretmen, derse katılımı epey önemser ve notlandırmaya da yansıtır. Peki çocukların bu konuda ne düşündüğünü hiç merak ettiniz mi? Bir münazara ile öğrenebilirsiniz!

  • Evet: Daha etkili öğrenim sağlar, aktif bir sınıf ortamı sunar, öğretmeni mutlu eder…
  • Hayır: Bazı çocuklar utangaç olabilir, strese sebep olabilir, öğrenciler dersi bölebilir…

29. Sınıfların evcil hayvanı olmalı mıdır?

Hayvansever çocuklar, sınıfta ortak bakılacak bir evcil hayvan olması fikrini hoş bulabilir. Bu fikri artı ve eksileriyle tartışmak iyi bir münazara örneği olacaktır.

  • Evet: Ortak sorumluluk bilinci gelişir, öğrencilere bir arkadaş olur, duygusal destek olur…
  • Hayır: Herkes sorumluluk almayabilir, derste dikkat dağıtabilir, hayvan için kısıtlayıcı olabilir…

30. Uzaylılar var mıdır, yok mudur?

Listemizi diğerlerinden farklı ama bir o kadar da eğlenceli bir münazara konusuyla bitirelim. Uzaylı kavramı genel olarak çocukların ilgisini çeker. Uzaylıların varlığını konu edinen bir münazara, çocukların hem düşünmesini hem de epey eğlenmesini sağlayacaktır!

  • Vardır: Evren çok büyüktür, olasılıklar çok fazladır, hayal ettiğimiz gibi olmasa da olma ihtimalleri bulunur…
  • Yoktur: Olsalardı fark ederdik, ihtimaller yeterince yüksek değildir, yalnızca bilim kurgu ögeleridir…

Novakid’le tanışın!

Novakid’de çocuklarla yapılabilecek eğlenceli etkinlikler için sürekli yeni fikirler veriyoruz. Buna ek olarak, online İngilizce derslerimizde çocuklara eşsiz bir yabancı dil öğrenme deneyimi sunuyoruz. Siz de çocuğunuzun severek İngilizce öğrenmesini isterseniz, ücretsiz deneme dersinizi şimdi alın!

Rate this post

Yorum yaz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlginizi çekebilir
Bir dil seçin
Down arrow icon
Russia Global English Czech Republic Italy Portugal Brazil Romania Japan South Korea Spain Chile Argentina Slovakia Turkey Poland Israel Greece Malaysia Indonesia Hungary France Germany Global العربية Norway India India-en Netherlands Sweden Denmark Finland
Cookie icon
Web sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır. Siteye giriş yaparak çerezleri tarayıcınıza kaydetmeyi kabul ediyorsunuz.