2. sınıf İngilizce üniteleri: Öğrenilmesi gereken konular ve kelimeler!
- 2. sınıf İngilizce: Ünite 1 – Words
- 2. sınıf İngilizce: Ünite 2 – Friends
- 2. sınıf İngilizce: Ünite 3 – In the classroom
- 2. sınıf İngilizce: Ünite 4 – Numbers
- 2. sınıf İngilizce: Ünite 5 – Colors
- 2. sınıf İngilizce: Ünite 6 – At the playground
- 2. sınıf İngilizce: Ünite 7 – Body parts
- 2. sınıf İngilizce: Ünite 8 – Pets
- 2. sınıf İngilizce: Ünite 9 – Fruits
- 2. sınıf İngilizce: Ünite 10 – Animals
- Sıkça sorulan sorular
- Novakid’le tanışın!
İngilizce öğrenmeye “Hello!” diyerek başladığımız o tatlı yılların ikinci durağı: 2. sınıf! 2. sınıfta, çocuklar farklı kelimelerle ve basit cümlelerle ilk defa karşılaşıyor. Yani İngilizce artık sadece “colors” ve “numbers” değil; yavaş yavaş “I have a cat.” gibi cümlelerle dolu yeni bir serüven.
Bu yazıda 2. sınıf İngilizce ünitelerine tek tek göz atarak her bir ünitenin içinde neler var, hangi kelimeler öğreniliyor, çocuklar neleri pekiştiriyor öğreneceğiz. Hazırsan başlayalım çünkü bu yolculuk bekletmeye gelmez!
2. sınıf İngilizce: Ünite 1 - Words
İngilizce öğrenmeye başlarken, kelime hazinesini oluşturmak temel bir adımdır. Bu ünitede, öğrenciler günlük yaşamda sıkça karşılaştıkları nesneleri ve kavramların İngilizcelerini öğrenirler. Peki 2. sınıf İngilizce dersinin ilk ünitesinin kelimeleri neler? Gelin öğrenelim!
2. sınıf İngilizce 1. Ünite kelimeleri
Bu ünite, çocukları İngilizce ile tanıştırırken aynı zamanda gün içinde kullandığımız birçok kelimenin İngilizce hallerinin Türkçe hallerine ne kadar benzediğini gösteriyor. Aşağıdaki listeyi inceleyelim ve bu benzerlikleri yakından görelim!
İngilizce | Türkçe |
Alphabet | Alfabe |
Ambulance | Ambulans |
Apple | Elma |
Broccoli | Brokoli |
Cafeteria | Kafeterya, yemekhane |
Cake | Pasta, kek |
Cold | Soğuk |
Doctor | Doktor |
Electric | Elektrik |
Football | Futbol |
Garage | Garaj |
Helicopter | Helikopter |
Hello | Merhaba |
Hi | Selam |
Hot | Sıcak |
Italy | İtalya |
Jacket | Ceket |
Lemon | Limon |
Music | Müzik |
Negative | Olumsuz |
Park | Park |
Picnic | Piknik |
Poster | Poster, afiş |
Positive | Olumlu |
Quiz | Sınav, test |
Robot | Robot |
School | Okul |
Supermarket | Market |
Telephone | Telefon |
Turkey | Türkiye |
Umbrella | Şemsiye |
University | Üniversite |
Veterinarian | Veteriner |
Wagon | Vagon |
Yoghurt | Yoğurt |
Zebra | Zebra |
2. sınıf İngilizce 1. Ünite konuları
- sınıf İngilizcesi aslında oldukça başlangıç konularını içeriyor. Çocukların gördükleri nesneleri belirtmelerini pekiştirmek için hazırlandığını söyleyebiliriz. Sizler için bu konuları aşağıda derledik, haydi bir göz atalım!
“a / an” kullanımı
Bu ünitede öğrenilen ilk konu “a” ve “an” kullanımı olarak karşımıza çıkıyor. İngilizce “a” ve “an” kullanımları aslında Türkçede nesneleri belirtirken kullandığımız “bir” ifadesine benziyor.
Örneğin Türkçede “Bu bir araba.” derken İngilizcede “This is a car.” diyoruz. Yani eğer bir şeyler için “bu bir araba” ya da “bu bir elma” diyeceksek “a” veya “an” ifadelerinden birini kullanmamız gerekir. Peki “a” ile “an” farkı nedir?
Aslında bu iki kullanım da aynı anlama geliyor fakat farklı kelimelerle kullanılmaları gerekiyor. Eğer kelimemiz “car” gibi sessiz harfle başlıyorsa “a car” eğer “apple” gibi sesli bir harfle başlıyorsa “an apple” şeklinde kullanmamız gerekiyor.
Örnek: This is a house. (Bu bir ev.)
Örnek: That is an ambulance. (Şu bir ambulans.)
“This is / That is “ kullanımı
İngilizcede bir şeyleri işaret ederek konuşuyorsak “this” veya “that” kelimelerinden birini kullanmamız gerekir. Yani “Bu bir …” veya “ Şu bir … “ demek için “This is a/an …” ve “That is a/an …” ifadelerini bilmemiz gerekir.
Eğer yakınımızdaki bir nesneyi gösteriyorsak “This” diyebiliriz. Fakat gösterdiğimiz nesne daha uzağımızda kalıyosa “That” dememiz gerekir.
Örnek: Look up! That is a plane. (Yukarı bak! Şu bir uçak.)
Örnek: Look here! This is a ladybug. (Buraya bak! Bu bir uğur böceği.)
“What is this? / What is that?” soru kalıpları
Bir nesnenin ne olduğunu sormak için “What is this?” veya “What is that?” kalıplarından birini kullanmamız gerekir. Aynı “this” ve “that” kelimelerinde olduğu gibi bu iki kalıp arasındaki fark nesnenin uzaklığı ile ilgili.
Eğer yakınımızdaki bir nesnenin ne olduğunu soruyorsak “What is this?” deriz. Fakat uzağımızdaki bir nesnenin ne olduğunu soruyorsak “What is that?” dememiz gerekir.
Örnek: Hurry! Come here. What is this? (Çabuk! Buraya gel. Bu ne?)Örnek: I can’t see well. What is that? (Pek iyi göremiyorum. Şu ne?)
2. sınıf İngilizce: Ünite 2 - Friends
Arkadaşlık, hayatın en güzel yanlarından biri! Bu ünitede öğrenciler, arkadaşlarını tanıtmayı ve onlarla ilgili konuşmayı öğrenirler. “This is my friend” (Bu benim arkadaşım) gibi cümlelerle tanışırlar. Ayrıca insanlarla tanışırken kullanılan birçok kalıbı pekiştirerek öğrenirler.
2. sınıf İngilizce 2. Ünite kelimeleri
Bu ünitede biriyle tanışırken kullanılan kalıplara ve ifadelere yer verilmiş. Aşağıdaki listeyi inceleyelim ve öğrenelim!
GoodbyeGüle güleHow are you?Nasılsın?And you?Ya sen?What is your name?Senin ismin nedir?My name is …Benim adım …GreatHarikaOkeyTamam>Thank youTeşekkürler
İngilizce | Türkçe |
Boy | Erkek |
Girl | Kız |
Fine | İyi |
I’m … | Ben … |
I’m fine, thanks. | İyiyim, teşekkür ederim. |
Nice to meet you. | Tanıştığıma memnun oldum. |
Good morning | Günaydın |
Good afternoon | Tünaydın |
Good evening | İyi akşamlar |
Good night | İyi geceler |
Goodbye | Güle güle |
How are you? | Nasılsın? |
And you? | Ya sen? |
What is your name? | Senin ismin nedir? |
My name is … | Benim adım … |
Great | Harika |
Okey | Tamam |
Thank you | Teşekkürler |
2. sınıf İngilizce: Ünite 3 - In the classroom
Bu ünitede öğrenciler, sınıf ortamında kullanılan eşyaları ve öğretmenin sınıf içinde kullanabileceği ifadeleri öğreniyor. Bu sayede sınıf içinde İngilizce konuşmanın pekiştirilmesi amaçlanıyor. Peki bu ünitede kullanılan kelimeler neler? Hemen aşağıdaki listeyi inceleyerek bu sorunun cevabını öğrenebiliriz!
2. sınıf İngilizce 3. Ünite kelimeleri
Sınıf ortamında kullanılan kelimeleri ve ayrıca öğretmenlerin sınıf içinde kullanabileceği ifadeleri öğrendiğimiz bu ünitenin kelimelerini öğrenmeye hemen başlayalım!
İngilizce | Türkçe |
Book | Kitap |
Classroom | Sınıf |
Colour / paint | Boyamak |
Desk | Sıra |
Door | Kapı |
Glue | Yapıştırıcı |
Rubber | Silgi |
Window | Pencere |
Notebook | Defter |
Pencil | Kalem |
Pencil Case | Kalemlik |
Paper | Kağıt |
Student | Öğrenci |
Table | Masa |
Teacher | Öğretmen |
Picture | Resim |
Schoolbag | Okul çantası |
Sharpener | Kalemtraş |
Be quiet | Sessiz ol |
Say | Söylemek |
Stick | Yapıştırmak |
Close | Kapatmak |
Close your book | Kitabını kapat |
Open | Açmak |
Open the door | Kapıyı aç |
Sit down | Otur |
Stand up | Kalk |
Cut | kesmek |
Draw | Çizmek |
Repeat | Tekrar etmek |
Please | Lütfen |
Sorry | Üzgünüm |
You’re welcome | Rica ederim |
Excuse me | Afedersiniz |
Turn | Dönmek |
Turn right | Sağa dön |
Turn left | Sola dön |
2. sınıf İngilizce 3. Ünite konuları
- sınıf İngilizce konularına ufak bir ekleme “imperatives” konusuyla oluyor. Bu üniteden sonra öğrenciler sınıf içerisinde özne kullanmadan komut cümleleri kurabilecek! Eğer “imperatives” konusunu merak ediyorsanız sizler için özet bir anlatım hazırladık.
“Imperatives” nedir?
İngilizcede emir veya komut cümleleri kurmak istiyorsak “imperatives” konusundan yardım alırız. Örneğin “Lütfen camı aç.” veya “Sağa dön” gibi cümleleri İngilizcede özne kullanmadan söylemenin yolu bu konudan geçiyor.
Türkçede “emir kipi” dediğimiz bu konunun özünde fiileri olduğu gibi kullanarak karşımızdaki kişi ile iletişim kurmak yatıyor.
Örnek: Stand up. (Ayağa kalk.)
Örnek: Open the door, please. (Kapıyı aç lütfen.)
Örnek: Look at the board. (Tahtaya bak.)
2. sınıf İngilizce: Ünite 4 - Numbers
Bu üniteyle birlikte öğrenciler, 1’den 10’a kadar İngilizce sayıları öğreniyor! Ayrıca “How many pencils?” (Kaç tane kalem?) gibi sorularla öğrencilerin sayma becerilerinin gelişmesi amaçlanıyor.
2. sınıf İngilizce 4. Ünite kelimeleri
İngilizce | Türkçe |
Zero | Sıfır |
One | Bir |
Two | İki |
Three | Üç |
Four | Dört |
Five | Beş |
Six | Altı |
Seven | Yedi |
Eight | Sekiz |
Nine | Dokuz |
Ten | On |
Crayon | Pastel boya |
Waste bin | Çöp kutusu |
Scissors | Makas |
How many | Kaç tane |
2. sınıf İngilizce 4. Ünite konuları
Öğrencilerin sayma ve sayı kullanarak İngilizce cümle kurma becerisini pekiştirmeyi amaçlayan bu ünitenin en göze çarpan konusu “How many” ve “How old are you?” kullanımı oluyor. “How many” konusu nedir ve nasıl kullanılır, gelin hemen öğrenelim.
“How many” kullanımı
İngilizcede nesnelerin “kaç tane” olduğunu sorarken “how many” sorusundan yardım alıyoruz. Bu soruya cevap verirken de “there are …” ifadesini kullanıyoruz.
Örnek: How many pencils are there? (Kaç tane kalem var?)
There are four pencils. (Dört kalem var.)
Örnek: How many trees are there? (Kaç tane ağaç var?)
There are fifty trees. (Elli ağaç var.)
“How old are you?” sorusu
Eğer İngilizcede birilerinin yaşını sormak istiyorsak “How old are you?” şeklinde sormamız gerekiyor. Bu soru bize sorulduğunda ise “I am … years old.” veya daha kısa haliyle “I am …” diyerek kendi yaşımızı söyleyebiliriz!
Örnek: How old are you? (Kaç yaşındasın?)
I am seven. (Yedi yaşındayım.)
Örnek: Hey Ayşe! How old are you? (Hey Ayşe! Kaç yaşındasın?)
I am eleven years old. (On bir yaşındayım.)
2. sınıf İngilizce: Ünite 5 - Colors
Renksiz bir dünya düşünebiliyor musunuz? Buna cevabımız kesinlikle hayır olmalı. Bu ünitede öğrencilerin İngilizce temel renkleri ve Türkçe karşılıklarını öğrenmesi amaçlanıyor. Bu renk dolu ünitenin kelime listesine beraber bir göz atalım!
2. sınıf İngilizce 5. Ünite kelimeleri
Bu ünitemizin kelimeleri ağırlıklı olarak İngilizce renkleri içeriyor. Hem öğrenmesi hem de ezberlemesi oldukça eğlenceli bu kelimeleri Türkçe karşılıkları ile aşağıda bulabiliriz!
İngilizce | Türkçe |
Color | Renk |
Blue | Mavi |
Black | Siyah |
Brown | Kahverengi |
Green | Yeşil |
Orange | Turuncu |
Red | Kırmızı |
White | Beyaz |
Pink | Pembe |
Purple | Mor |
Yellow | Sarı |
Balloon | Balon |
Ruler | Cetvel |
What color is it? | Bu hangi renk? |
I like … | Ben … severim. |
I don’t like … | Ben … sevmem |
2. sınıf İngilizce 5. Ünite konuları
Hemen hemen herkesin bir favori rengi vardır değil mi? Bu ünitede de öğrenciler sevdikleri ve sevmedikleri renkleri söyleyebilmeyi öğreniyor. “I like …” ve “I don’t like …” ifadeleri ile çocukların neleri sevip neleri sevmediklerini İngilizce söylemeleri amaçlanıyor. Bu konuya biraz daha yakından bakalım, ne dersiniz?
“I like …” vs “I don’t like …”
İngilizce bir şeyi sevip sevmediğimizden bahsederken “I like ..” veya “I don’t like …” ifadelerinden yardım alırız. Bu ifadede geçen “like” fiili “sevmek, hoşlanmak” anlamına gelir. “Don’t” ise cümleyi olumsuz hale getirerek “sevmem” anlamında kullanılır.
Örnek: I like yellow. (Sarı severim.)
Örnek: I don’t like green. (Ben yeşili sevmem.)
Örnek: I like cats but I don’t like dogs. (Kedileri severim ama köpekleri sevmem.)
2. sınıf İngilizce: Ünite 6 - At the playground
Şimdi de oyun zamanı! Sıradaki ünitemizde öğrenciler, oyun alanlarında kullanılan kelimeleri ve ifadeleri öğreniyor. Ayrıca cümle kurma becerisini bir ileriye götürerek “Do you run?” veya “Do you skip rope?” gibi diyalog tarzına dönük cümlelerle tanışıyor!
2. sınıf İngilizce 6. Ünite kelimeleri
Ünitemizin kelimeleri genel olarak kalıp ifadeler ve fiiller ile dolu. Bu da İngilizce öğrenme serüvenine farklı bir boyut katıyor. Haydi bu kelimeleri bir de listeli halde inceleyelim!
İngilizce | Türkçe |
Bike | Bisiklet |
Dance | Dans etmek |
Draw | Çizmek |
Hide and seek | Saklambaç |
Hop | Hoplamak |
Hopscotch | Seksek |
Kick | Tekmelemek |
Let’s | Hadi |
Match | Eşleştirmek |
Play | Oynamak |
Play basketball | Basketbol oynamak |
Play chess | Satranç oynamak |
Playground | Oyun alanı, park |
Play football | Futbol oynamak |
Ride | Binmek, sürmek |
Rope | İp |
Run | Koşmak |
See-saw | Tahterevalli |
Sing | Şarkı söylemek |
Skating | Paten kaymak |
Skip rope | İp atlamak |
Slide | Kaydırak, kaymak |
Swim | Yüzmek |
Swing | Salıncak |
Walk | Yürümek |
Write | Yazmak |
2. sınıf İngilizce 6. Ünite konuları
“Playground” ünitesinde öğrencilerin “Do you …?” kalıbı ile karşısındaki kişiye sorular sorabilmesi ve bu soruyu cevaplayabilmesi amaçlanıyor. Daha ileriki yaşlarda bu gibi konular “Present simple tense” yani “Geniş zaman” konusu altında öğretilse de bu yaşlarda kulak aşinalığı kazanmak oldukça önemli. O zaman “Do you …?” sorusuna ve bu soruya verilebilecek cevaplara bir göz atalım!
“Do you …?” kullanımı
Birinin bir şeyi yapıp yapmadığını öğrenmek için “Do you …” ifadesinden yardım alabiliriz. Mesela biri bize “Do you play hide and seek?” diye soruyorsa saklanmak oynayıp oynamadığımızı bilmek istiyor demektir. Bu soruya iki farklı şekilde cevap verilebilir.
Eğer saklambaç oynuyorsak “Yes, I do.” şeklinde, oynamıyorsak “No, I don’t.” şeklinde cevap verebiliriz.
Örnek: Do you play football? (Futbol oynar mısın?)
Yes, I do. Let’s play! (Evet, oynarım. Hadi oynayalım!)
Örnek: Hey Selim! Do you sing? (Hey Selim! Şarkı söyler misin?)
No, I don’t. Do you? (Hayır, şarkı söylemem. Ya sen?)
2. sınıf İngilizce: Ünite 7 - Body parts
Vücudumuzu bir de İngilizce tanımaya ne dersiniz! Bu ünitede öğrenciler, vücut bölümlerinin İngilzice karşılıklarını ve “my” kullanımı öğreniyor. Ayrıca İngilizce çoğul kelimeler konusuna da ufak bir göz kırpıyoruz.
2. sınıf İngilizce 7. Ünite kelimeleri
Ünitemizin kelimeleri ağırlıklı olarak vücut parçalarından ve birkaç farklı fiilden oluşuyor. Gelin incelemeye başlayalım!
İngilizce | Türkçe |
Arm | Kol |
Ear | Kulak |
Eye | Göz |
Feet | Ayaklar |
Finger | Parmak |
Foot | Ayak |
Fun | Eğlenceli |
Hair | Saç |
Hand | El |
Head | Kafa |
Knee | Diz |
Leg | Bacak |
Look | Bakmak |
Mouth | Ağız |
Nose | Burun |
Point | İşaret etmek |
Raise | havaya kaldırmak |
Shoulder | Omuz |
Show | Göstermek |
Teeth | Dişler |
Toes | Ayak parmakları |
Tooth | Diş |
Touch | Dokunmak |
2. sınıf İngilizce 7. Ünite konuları
Daha önce öğrendiğimiz “This is” kullanımını hatırlıyor musunuz? Umarız unutmamışsınızdır çünkü bu ünitede bu ifadeye bir de “my” ekliyoruz! Bununla da bitmiyor vücut parçalarının çoğul hallerini öğrenerek İngilizce çoğul kelimeler bir giriş yapıyoruz.
“My” kullanımı
İngilizcede “benim” demek için “my” kullanırız. Örneğin “benim arabam.” demek istiyorsak “my car.” dememiz gerekir. Fakat “my” ile “I” kullanımlarını birbirine karıştırmamak gerekir çünkü ikisinin cümle içerisindeki görevleri oldukça farklıdır. “I” İngilizcede “subject pronoun” olarak geçerken “my” sahiplik anlatan bir sıfat yani “possesive adjective” olarak geçer.
Örnek: This is my nose. (Bu benim burnum.)
Örnek: This is my phone. (Bu benim telefonum.)
İngilizce çoğul kelimeler
Aynı Türkçede olduğu gibi İngilizcede de tekil ve çoğul kelimeler vardır. İngilizce bir kelimeyi çoğul yapmak istersek kelimenin sonuna “-s, -es, -ies” eklerinden birini eklememiz gerekir.
Peki hangi kelimeye hangisi ekleniyor? Aslında kurallar oldukça basit! Eğer kelimemiz “s, sh, z, ch, x” ile bitiyorsa “-es” ekini, “y” ile bitiyorsa “-ies” ekini kullanırız. Eğer elimizdeki kelime bu kuralların hiçbiriyle bağlantılı değilse “-s” eklenir. Ayrıca unutmayın İngilizcede birçok tekil kelimeyi çoğul yapmak için “-s” takısı kullanılır!
Örnek: hand→ hands
Örnek: bus → buses
Örnek: body → bodies
Fakat bazı istisnaları da unutmamak lazım. Örneğin “foot” kelimesinin çoğul hali “feet” olarak karşımıza çıkar. Bu istisnalar birçok faktöre bağlı olabilir, ne yazık ki biraz ezber şart.
2. sınıf İngilizce: Ünite 8 - Pets
Evcil hayvanların İngilizce karşılıklarını öğreneceğimiz bu ünite aynı zamanda “in, on, under” gibi yer bildiren edatlara da ev sahipliği yapıyor. Ayrıca şimdiye kadar öğrendiğimiz birçok konuyu da bu ünitede tekrar etme şansı buluyoruz!
2. sınıf İngilizce 8. Ünite kelimeleri
Bu ünitenin kelimelerinde İngilizce evcil hayvanları ve yer edatlarını öğreniyoruz!
İngilizce | Türkçe |
Bird | Kuş |
Cat | Kedi |
Chicken | Tavuk |
Cock | Horoz |
Dog | Köpek |
Duck | Ördek |
Fish | Balık |
Frog | Kurbağa |
Grass | Çimen |
Hamster | Hamster |
Horse | At |
In | İçinde |
In front of | Önünde |
Monkey | Maymun |
Mouse | Fare |
On | Üzerinde |
Parrot | Papağan |
Rabbit | Tavşan |
Sheep | Koyun |
Tree | Ağaç |
Turtle | Kaplumbağa |
Under | Altında |
Where | Nerede |
2. sınıf İngilizce 8. Ünite konuları
Yukarıda da söylediğimiz gibi bu ünite “in, on, under” gibi yer edatlarına ev sahipliği yapıyor. Ayrıca bu edatları ve daha önce öğrendiğimiz “This is” ve “my” kullanımlarını da tekrarlama şansı veriyor!
“In, on, under” kullanımı
İngilizce yer edatlarından “in, on, under” aslında kullanımları oldukça kolay edatlar. Tabii öncesinde “Nerede?” sorusunu da bilmeliyiz. İngilizcede bir şeyin nerede olduğunu sormak için “Where” soru kelimesinden yardım alırız. Örneğin kedinin nerede olduğunu sormak istiyorsak “Where is the cat?” diye sormamız gerekir. Bu soruya verilen cevaplar ise birazdan öğreneceğimiz edatları içeriyor olabilir.
Eğer bir nesne bir başka nesnenin içinde ise “in” kullanırız. Örneğin “Kedi arabanın içinde” demek istiyorsak “The cat is in the car.” dememiz gerekir.
“On” ise cümleye “üstünde” anlamı katar. Diyelim ki “Kuş masanın üstünde.” demek istiyoruz. O halde “The bird is on the table.” demeliyiz.
Geriye bir tek “under” kaldı. Bu edatımız da cümleye “altında” anlamı katıyor. Yani “Kaplumbağ masanın altında.” gibi bir cümle kurmak istersek “The turtle is under the table.” diyebiliriz.
Örnek: Turtle is in the box. (Kaplumbağ kutunun içinde.)
Örnek: Rabbit is on the table. (Tavşan masanın üstünde.)
Örnek: Birds are under the tree. (Kuşlar ağacın altında.)
2. sınıf İngilizce: Ünite 9 - Fruits
Sağlıklı yaşamın anahtarı: Meyveler! Fakat bu sefer İngilizce. Sıradaki ünitede öğrenciler meyvelerin İngilzice karşılıklarını öğrenirken bir yandan da daha önce öğrendikleri birçok konuyu tekrar etme şansı buluyor.
2. sınıf İngilizce 9. Ünite kelimeleri
Bu ünitede meyvelerin İngilizce karşılıklarını ve basit komut cümleleri için gerekli birkaç fiil öğreneceğiz!
İngilizce | Türkçe |
Apple | Elma |
Apricot | Şeftali |
Banana | Muz |
Broccoli | Brokoli |
Cheese | Peynir |
Cherry | Kiraz |
Chocolate | Çikolata |
Cut | Kesmek |
Fruit | Meyve |
Fruit juice | Meyve suyu |
Grapefruit | Greyfurt |
Grapes | Üzüm |
Honey | Bal |
Ice cream | Dondurma |
Kiwi | Kivi |
Lemon | Limon |
Mango | Mango |
Melon | Kavun |
Milk | Süt |
Orange | Portakal |
Peach | Şeftali |
Pineapple | Ananas |
Pizza | Pizza |
Plum | Erik |
Sandwich | Sandviç |
Smell | Koklamak |
Strawberry | Çilek |
Water | Su |
Watermelon | Karpuz |
Eat | Yemek |
2. sınıf İngilizce 9. Ünite konuları
Bu ünitede yeni bir konu öğrenmek yerine şimdiye kadar öğrendiğimiz çok konuyu tekrar ediyoruz. Daha önce öğrendiğimiz İngilizce çoğul kelimeler, İngilizce severim veya sevmem derken kullanılan kalıplar (I like / I don’t like) gibi birçok konuyu bu ünite ile pekiştiriyoruz.
2. sınıf İngilizce: Ünite 10 - Animals
Geldik kitabımızın son konusuna! Bu ünitede hayvanlar aleminin ilginç dünyasına bir adım atıyoruz. Son ünite deyip geçmeyelim hala öğreneceğimiz birçok konu ve yeni kelime var.
2. sınıf İngilizce 10. Ünite kelimeleri
Ünitemizin kelimeleri İngilizce hayvan isimleri ve birçok farklı fiil içeriyor. Bize sorarsanız öğrenmesi en zevkli kelimeler bu ünitede toplanmış!
İngilizce | Türkçe |
Bird | Kuş |
Chicken | Tavuk |
Climb | Tırmanmak |
Cow | İnek |
Crocodile | Timsah |
Donkey | Eşek |
Drink | İçmek |
Duck | Ördek |
Eat | Yemek |
Elephant | Fil |
Fly | Uçmak |
Giraffe | Zürafa |
Goat | Keçi |
Gorilla | Goril |
Hippo | Hipopotam |
Horse | At |
Jump | Zıplamak |
Kangaroo | Kanguru |
Koala | Koala |
Lion | Aslan |
Monkey | Maymun |
Rabbit | Tavşan |
Run | Koşmak |
Sheep | Koyun |
Snake | Yılan |
Swim | Yüzmek |
Tiger | Kaplan |
Walk | Yürümek |
Zebra | Zebra |
2. sınıf İngilizce 10. Ünite konuları
- Sınıf İngilizce dersinin son ünitesinde öğrendiklerimizi tekrar ederken bir yandan da “can” kullanımını öğreniyoruz. İngilizce öğrenme serüveninde “can” kullanımının yeri bir başka, bu sebeple bu konuyu iyi öğrenmek lazım.
“Can” kullanımı
İngilizce yeteneklerden veya yapabildiğimiz şeylerden bahsederken kullandığımız “can” aslında anlaması oldukça kolay bir ifade. Örneğin “Kuşlar uçabilir.” yani kuşların uçma becerisi var anlamında bir cümle kuruyorsak “can”den yardım alabiliriz.
Örnek: Sharks can swim. (Köpek balıkları yüzebilir.)
Örnek: Horses can run. (Atlar koşabilir.)
Örnek: This is a monkey. Monkeys can climb. (Bu bir maymun. Maymunlar tırmanabilir.)
Sıkça sorulan sorular
İşte 2. sınıf İngilizce konuları ve kelimeleri hakkındaki en sık sorulan sorular ve cevapları!
2. sınıf İngilizcesi hangi seviye oluyor?
- sınıf İngilizcesi, Avrupa Ortak Dil Çerçevesine göre genellikle A1 seviyesinin başlangıcına denk gelir. Bu seviyede öğrenciler basit cümleler kurabilir ve bazı komutları anlayabilir.
2. sınıfta çocuklar İngilizce eğitim alıyor mu?
Evet, 2. sınıfta çocuklar Milli Eğitim müfredatına göre İngilizce dersi almaktadır. Bu dersler, dili sevdirmeye yönelik etkinliklerle temel iletişim becerilerini geliştirmeyi hedefler.
Novakid’le tanışın!
Dil öğrenirken sağlam temeller üzerinde ilerlemek gerekir. Çocuklar için İngilizce kursu Novakid’de uzman eğitmenlerimizle hem grup dersleri ile hem de bire bir dersler ile çocuklara İngilizceyi konuşarak öğrenebilecekleri ortamlar sunuyoruz. Hemen şimdi aramıza katılabilirsiniz!
Bire bir derslerimiz ile de çocuğunuz için kişiselleştirilmiş bir öğrenim imkanı sunuyoruz. Daha detaylı incelemek için aşağıdaki videoya göz atabilirsiniz!
Siz de çocuğunuzun İngilizceyi konuşarak öğrenmesini istiyorsanız ücretsiz deneme dersinizi hemen alın!